Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Budowa mostu kolejowego na Sanie
https://www.gov.pl/attachment/f1863b74-3...451833e6ab - decyzja
Jest gdzieś jakaś wizualizacja tego mostu ??
(26-08-2022, 19:08)pawlo66 napisał(a): Jest gdzieś jakaś wizualizacja tego mostu ??

Nowy most kolejowy w Przemyślu. Wielkie nieporozumienie, którym lepiej się nie chwalić? (rzeszow112.pl)
(03-10-2022, 14:11)mielu napisał(a):
(26-08-2022, 19:08)pawlo66 napisał(a): Jest gdzieś jakaś wizualizacja tego mostu ??

Nowy most kolejowy w Przemyślu. Wielkie nieporozumienie, którym lepiej się nie chwalić? (rzeszow112.pl)

Wygląda na to że PKP wybuduje nam potworka, ciekawe kto znał projekt ale teraz już wiadomo dlaczego był tak długo ukrywany bo faktycznie nie ma czym się chwalić. Zamiast postawić na spójną koncepcje budowy nowego nowoczesnego mostu będziemy mieli mega ciężką konstrukcję która wygląda jak zaprojektowana przez małe dziecko, niespójna, sztucznie wyglądająca i po prostu brzydka. Chyba nie o to chodziło ale jak to w naszym mieście bywa niczego nie wolno ruszać i zasadniczo zmieniać wiec mamy to co mamy.

Poniżej link do komentarza inicjatora akcji uratowania starego mostu.
https://www.rzeszow112.pl/wiadomosci/757...zniszczony
Kolejny , a właściwie kolejowySmile dowód na to jak szkodliwy, dla jakości architektury i urbanistyki, jest system "zaprojektuj i wybuduj", zwłaszcza jeśli podstawowym kryterium wyboru jest cena...
Przy takich inwestycjach podstawą powinien być konkurs na projekt, a potem poszukiwanie wykonawcy. Bez tego, skazani zostajemy na bylejakość i miernotę, która pozostanie z nami na lata...a w tym wypadku nawet wieki.
PKP PLK ma w zwyczaju nie liczyć się z zabytkami, konsultacjami społecznymi, konserwatorem zabytków... długo by tu wymieniać. A przez to, że wszystkich ma w ... to inwestycje trwają bardzo długo, bo wychodzą różne dziwne problemy w ich trakcie. Dobrym przykładem jest rozbudowa linii średnicowej w Krakowie z mostami na Wiśle (akurat mosty im wyszły, ale o innych obiektach inżynieryjnych w Krakowie i dopasowaniu ich do zabytkowej okolicy ciężko cokolwiek powiedzieć).
A przytoczony wcześniej artykuł z rzeszow112.pl pokrywa się z moją opinią - można było wybudować replikę - z kilku metrów wyglądającą już tak samo jak obecna konstrukcja, a sama w sobie byłaby czymś zupełnie nowym (nowe materiały, nowe rozwiązania inżynieryjne itd.).




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości