Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Polska] Inwestycje kolejowe
#1
Cytat:Kolejne inwestycje na kolei

Samorząd Podkarpacia zamierza wydać na modernizacje linii kolejowych w regionie 800 milionów zł z nowego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Pieniądze będą pochodzić z unijnego budżetu na lata 2014-20. Planuje się głównie remont linii Dębica-Padew Narodowa, Przeworsk-Stalowa Wola i Zagórz-Łupków, a także budowę łącznika kolejowego na lotnisko w Jasionce.

Szczegóły mają być opracowane po przyjęciu przez samorząd województwa tzw. planu transportowego. Będzie on zawierał informacje pomocne w rozwijaniu infrastruktury drogowo-kolejowej takie jak liczba pasażerów czy intensywność ruchu.

Do tej pory Podkarpacie finansowało z Regionalnego Programu Operacyjnego remont linii kolejowej Rzeszów-Jasło-Zagórz. Władze województwa liczą też na pieniądze na inwestycje kolejowe z innych unijnych programów

za: http://www.resinet.pl/aktualnosci/podkar...kolei.html
#2
A o linii od Rzeszowa do Przemyśla jakoś zapomniano.Bo to co się do tej pory robi a co w efekcie ma przynieść prędkość 120 km/godz. to raczej makijaż niż rewitalizacja linii na serio.Z taką szybkością to tą magistralą pociągi pasażerskie kursowały już pół wieku temu, czyli nil novi sub sole jako mawiał Eklezjasta.Sad
Homo nulli coloris
#3
(02-01-2014, 15:58)Gała napisał(a): A o linii od Rzeszowa do Przemyśla jakoś zapomniano.Bo to co się do tej pory robi a co w efekcie ma przynieść prędkość 120 km/godz. to raczej makijaż niż rewitalizacja linii na serio.Z taką szybkością to tą magistralą pociągi pasażerskie kursowały już pół wieku temu, czyli nil novi sub sole jako mawiał Eklezjasta.Sad
Szczerze mówiąc mam wrażenie że Urząd Marszałkowski bardzo niechętnie finansuje cokolwiek co jest bliżej Przemyśla. Cały czas jest mowa że tu nic się nie dzieje bezrobocie itp. z drugiej strony praktycznie brak jakiegokolwiek wsparcie władz regionalnych w szczególności Urzędu Marszałkowskiego. Ciekawa jest też polityka inwestycyjna np. wydanie 120 mln na wybudowanie nowego centrum wystawienniczego. Pytanie po co nie ma dokładnej odpowiedzi "ma się robić jak mawia klasyk."
Jeśli się mylę odnoście powyższego niech mnie ktoś poprawi.
#4
Cytat:Skrócą trasę do Krosna?

Plan transportowy województwa podkarpackiego przewiduje budowę łącznicy kolejowej, pozwalającej ominąć Jasło w drodze z Rzeszowa do Krosna. Byłaby to rewolucja, bo podróż skróciłaby się dwukrotnie z obecnych dwóch i pół godziny. Plan planem – województwo dalekie jest od składania jednoznacznych deklaracji budowy nowego odcinka, ale budowy nie wyklucza.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/50373/skroc...krosna.htm

Podejrzewam, że jeśli te plany dojdą do skutku to możemy się pożegnać z reaktywacją linii z Przemyśla do Zagórza. Obym jednak się mylił.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości