Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MZK
Nowy autobus w naszym mieście. Na razie są to testy ;-) https://smart.przemysl.eu/62722/testujem...yczny.html
(22-10-2021, 18:15)pawlo66 napisał(a): Nowy autobus w naszym mieście. Na razie są to testy ;-) https://smart.przemysl.eu/62722/testujem...yczny.html

O tak, szansa jest. Ale dziwi mnie, że miasto nie ma pomysłu (a może ma, tylko się tym nie dzieli), jak wydać miliard zł z polskiego ładu. Rzeszów już na swoje 4 mld (tak szacują) ma pewne plany. WIęc czy 200 autobusów elektrycznych jest potrzebnych? Może wystarczy 15, i np. SKM miejska, lub linia tramwajowa...Kolejka gondolowa z centrum na Tatarską byłaby też pewnym ciekawym pomysłem...Więc albo autobusy i linia tramwajowa, albo autobusy i kolejka gondolowa...Chyba że SKM ŻJarosław-Przemyśl-Medyka, z kursowaniem co kwadrans....I jeszcze środki zostaną. Dlaczego cisza o tym?
ps.
Żeby zaraz ktoś nie pisał, że to marzenia ściętej głowy, co jest typowe dla zaściankowych społeczności....Myślę że wszystko to razem da się zrealizować...autobusy, SKM (może być to zamiast z Jarosławia, z Żurawicy, gondolki (mały to jest koszt w obliczu miliarda: ok. 100mln ledwie (https://www.money.pl/gospodarka/juz-w-pr...5024a.html). I pewnie na początek tylko jedna linia tramwajowa....Chyba że zainwestujemy w lotnisko, zamiast tramwajów (tu w Arłamowie istnieje już infrastruktura, wymaga jednak poprawy, kost ok 100mln, i to do podziału z powiatem bieszczadzkim)
Rainbow 
(22-10-2021, 18:15)pawlo66 napisał(a): Nowy autobus w naszym mieście. Na razie są to testy ;-) https://smart.przemysl.eu/62722/testujem...yczny.html

Proszę bardzo  Smile na przystanku przy ul. Grunwaldzkiej (sorki - zdjęcie z samochodu)

[Obrazek: be3c20780ab25894ba5da19fd0e7bad3.jpg]
Pozdrawiam Smile
https://przemysl.naszemiasto.pl/35-mln-z...c1-8515411
(25-10-2021, 14:22)Maciej napisał(a): https://przemysl.naszemiasto.pl/35-mln-z...c1-8515411

Najbardziej uśmiałem się z tego fragmentu o rozdawaniu wirtualnych pieniędzy:

MIASTO PRZEMYŚL OTRZYMAŁO 35 MLN ZŁOTYCH

Rozumiem, że te pieniądze są już na miejskim koncie? Big Grin
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Na razie są promesy, a ile to Pół Sasina będzie warte za miesiąc czy dwa to zobaczymy Smile
Kurs jednego sasina obniżył się o jakieś 70%...i w perspektywie nadal będzie tracił....Może spaść do kursu Zbigniewa zero - zero
Ogłoszono przetarg na autobusy:

Cytat:Przemyśl na dużych autobusowych zakupach

[Obrazek: 202010120349411024pxPrzemyslautobusOtoka...78-443.jpg]

Przemyśl właśnie ogłosił duży przetarg dotyczący zakupu autobusów elektrycznych oraz tych napędzanych gazem ziemnym. Samorząd łącznie chce kupić 12 autobusów, a zakup jest możliwy dzięki dofinansowaniu z programu Polski Ład.

Miasto Przemyśl właśnie ogłosiło duży przetarg na zakup dwóch rodzajów autobusów. Samorząd chciałby kupić autobusy elektryczne oraz napędzane gazem ziemnym CNG. Łącznie w mieście ma pojawić się dwanaście nowych autobusów. Osiem z nich to 12-metrowe elektrobusy, a reszta to pojazdy napędzane gazem.

Osiem elektryków

Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy dostawy ośmiu autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Pojazdy mają być też w pełni niskopodłogowe. Autobusy mają zabierać na swój pokład co najmniej 25 osób na miejscach siedzących, z czego 8 z nich ma być dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. W pojazdach ma być także możliwość przewozu wózka inwalidzkiego lub dziecięcego.

Autobusy mają mieć funkcję przyklęku, a preferowany układ drzwi wejściowych to 2:2:2. Silnik autobusów ma mieć wbudowane ograniczenie do 75 km/h. Zamawiający nie podał jednak minimalnej mocy silnika jaką mają mieć jednostki napędzające nowe elektrobusy. Zaznaczył tylko, że osiągane przez nie parametry mają być nie gorsze niż w przypadku autobusów napędzanych silnikami Diesla. Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub też innych urządzeniach o podobnych właściwościach. Ich pojemność określono na minimum 120 kWh.

Wolne i szybkie ładowanie

Pojazdy mają być ładowane zarówno za pomocą systemu wolnego jak i szybkiego ładowania. Na wyposażenie autobusów złożą się ogrzewanie, klimatyzacja, system monitoringu, zliczania pasażerów oraz dynamicznej informacji pasażerskiej.

Ta część zadania opiewa także na montaż infrastruktury do ładowania nowych autobusów, zarówno tzw. wolnego ładowania, przewidzianego w zajezdni, jak również szybkich ładowarek, jednej na pętli autobusowej przy ul. Ofiar Katynia, a drugiej na terenie zajezdni autobusowej. System wolnych ładowarek ma być wykonany jako osiem osobnych stanowisk do ładowania jednego autobusu.

Cztery autobusy napędzane gazem CNG

Druga część przetargu dotyczy dostawy czterech autobusów 12-metrowych, które będą napędzane gazem ziemnym CNG. Także te autobusy mają być w pełni niskopodłogowe oraz zabierać na pokład minimum 25 pasażerów na miejscach siedzących. 8 z 25 miejsc musi być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Drzwi autobusu w układzie 2:2:2.

Autobusy mają być napędzane silnikiem spalinowym na gaz ziemny CNG, a jego moc ma wynosić co najmniej 180 kW. Jednostka napędowa ma spełniać normę emisji Euro VI. Autobusy mają być zdolne do pokonywania co najmniej 400 kilometrów na jednym ładowaniu zbiorników gazu.

Przetarg również na system ładowania

W gazowcach znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie oraz system monitoringu. Ponadto pojawi się również system informacji pasażerskiej oraz zliczania pasażerów.

Część dotycząca tego zadania dotyczy również zaprojektowania, uzyskania wymaganych prawem pozwoleń oraz dostawy i montażu infrastruktury sprężania, magazynowania i dystrybuowania gazu ziemnego dla nowych autobusów.

Niecały rok na wykonanie zamówienia

Każda z firm chcących wziąć udział w przetargu może składać oferty zarówno na oba zadania, jak i tylko na jedno z nich. Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 360 dni licząc od dnia podpisania umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w przypadku zadania dotyczącego elektrobusów, dostarczyli w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 3 autobusy elektryczne w ramach jednego zamówienia, a pojazdy były nowe i niskopodłogowe. W przypadku gazowców te wymagania zostały określone na identycznym poziomie, z tym zastrzeżeniem, że wykonawca musi wykazać, że dostarczył minimum 3 pojazdy napędzane gazem ziemnym.

Oferty w postępowaniu można składać do 14 września bieżącego roku, a o wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60%, warunki techniczne - 30%, a także zużycie energii elektrycznej (elektrobusy) lub koszt zużycia energii oraz emisji zanieczyszczeń i CO2 w przypadku autobusów gazowych - 10%.

Zakup jest dofinansowany ze środków rządowego funduszu Polski Ład.

Źródło: transport-publiczny.pl
Cytat:Przemyśl będzie miał pierwsze elektrobusy

Także Przemyśl zaczyna elektryfikację swojej autobusowej floty. Miasto właśnie wybrało dostawcę 6 12-metrowych autobusów elektrycznych. Pojazdy wyprodukuje Solaris.
Miasto Przemyśl właśnie rozstrzygnęło postępowanie przetargowe na dostawę sześciu autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów wraz z infrastrukturą do ładowania. Realizacją zamówienia były zainteresowane dwa podmioty, a więc Solaris oraz Daimler Buses. Budżet samorządu wynosił 24,193 mln złotych brutto i zmieściła się w nim tylko oferta Solarisa o wartości poniżej 24 mln złotych. Daimler chciał zrealizować dostawę za niewiele ponad 34 mln złotych brutto.
Nie dziwi więc to, że zwycięzcą postępowania został Solaris, bowiem to cena oferty była najważniejszym kryterium wyboru. Zakup jest dofinansowany z tzw. Polskiego Ładu i był częścią większego przetargu, który obejmował również dostawę trzech autobusów gazowych. W tamtej części postępowania wpłynęła tylko jedna oferta, autorstwa Solarisa, lecz przekraczała ona budżet miasta o ponad 6 mln złotych, dlatego tę część unieważniono.
Poza dostawą samych autobusów, Solaris ma także zapewnić infrastrukturę do ich ładowania w postaci jednej mobilnej ładowarki typu plug-in, jednej ładowarki pantografowej o mocy 300 kW oraz trzech dwustanowiskowych ładowarek typu plug-in o mocy 80 kW, z możliwością ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW każdy.
Zakupione autobusy elektryczne będą pierwszymi elektrobusami we flocie MZK Przemyśl.

Źródło: Transport-publiczny.pl




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości