Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plany zachodniej obwodnicy Przemyśla
#21
Cytat:W Przemyślu potrzebna jest zachodnia obwodnica

Nadal rozważane są plany budowy zachodniej obwodnicy Przemyśla. To konieczne, aby rozładować korki w zachodniej części miasta.

- Dzisiaj Przemyśl nie dzieli się na cześć po lewej i prawej stronie Sanu. Obecnie linia podziału jest inna. Wschodnia część miasta, z obwodnicą, przejezdnymi ulicami i handlem jest zupełnie inna od zakorkowanych zachodnich sypialni - swoją analizą miasta podzielił się z nami mieszkaniec Przemyśla.

Faktycznie, jeszcze kilka lat temu Przemyśl był miastem kompletnie zakorkowanym. Oddana w 2012 r. wschodnia droga obwodowa zupełnie odmieniła wschodnią część miasta. Tutaj nie ma korków. Jednak nadal, rano i popołudniami, zatłoczone są ulice Grunwaldzka, Wybrzeże Piłsudskiego, Jagiellońska. Również 3-go Maja, choć ta ostatnia w znacznie mniejszym stopniu niż przez kilkoma latami. Powód? Ruch samochodów w części przeniósł się na obwodową.

W 2015 r. oddano do użytku drugą część wschodniej drogi obwodowej, znajduje się ona na południu miasta. Ta trasa była jednak budowana z myślą o przyszłości, rozwoju przemysłowych części miasta, a zwłaszcza związana była z planowana budową nowego, polsko - ukraińskiego przejścia granicznego w Malhowicach.

Jakiś czas temu nieśmiało zaczęto wspominać o zachodniej obwodnicy miasta. Problemem było to, że obwodnica najbardziej potrzebna jest miastu, jednak droga w sporej części przebiegałaby poza miastem. Gminy niekoniecznie byłyby zainteresowane taką inwestycją. Sytuacja zmieniła się po powołaniu przez miasto i sąsiednie gminy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Byłaby to wspólna inwestycja. Znacznie dłużej mówiono o budowie trzeciego mostu nad Sanem, na wysokości ul. Rzecznej.

- Trudno wspominać o obwodnicy bez poruszania tematu budowy mostu nad Sanem. O ile obecnie mniej mówimy o samej obwodowej, bo na nią w tej chwili nie ma pieniędzy znikąd, to rozmawiamy z wójtem gm. Przemyśl na temat budowy mostu, oddalonego zachód od os. Kmiecie. Konkretów na razie nie ma, ale rozmowy trwają - mówi Choma.

Prezydent zaznaczył, że raczej niecelowa jest budowa mostu w ciągu ul. Rzecznej. Dlaczego? Bo pojawia się problem z dobrym dojazdem do niego, wykonanie odpowiednich estakad byłoby zbyt drogie.

Nowiny24.pl
#22
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/akt...ci/jj4zmn7
Jest Przemyśl ;-)
#23
Planowane ogłoszenie przetargu w 2024...ciekawe czy nasze władze o tym wiedzą?Smile
Tutaj info z oficjalnej strony ministerstwa.:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wo...dkarpackie
#24
Ma ktoś jakiś szkic którędy miałaby przebiegać ??
#25
Za inwestycję będzie odpowiadać GDDKiA. Domyślam się że będzie to droga Żurawica - Prałkowce.
-diabeł tkwi w szczegółach-
#26
[quote='pawlo66' pid='29235' dateline='1581407722']
Ma ktoś jakiś szkic którędy miałaby przebiegać ??
#27
(11-02-2020, 15:27)PatricBateman napisał(a): Za inwestycję będzie odpowiadać GDDKiA. Domyślam się że będzie to droga Żurawica - Prałkowce.

Szkiców nie mam ale myślę ,że taki przebieg byłby rozsądny.
[Obrazek: 83911371_175735247179780_693394114135615...e=5EBB0073]
#28
Konkrety dotyczące Obwodnicy Zachodniej. https://nowiny24.pl/zachodnia-obwodnica-...1-14964354
Trzeba przyznać że wygląda to super i inwestycja będzie z rozmachem. Szczególnie interesująca wydaje się estakada w Żurawicy i most na Sanie.
A połączenie obwodnicy z drogą 885 to spełnienie marzeń. ..... . Tylko termin odległy 2028 r. Sad
#29
Gdyby te plany doszły do skutku byłoby super. Tylko jest jeszcze jeden dość istotny szczegół - to czy ta obwodnica powstanie zależne będzie od zupełnie innego rządu, więc w zasadzie wiele się może jeszcze zmienić. Mimo to trzeba być dobrej myśli.
#30
GDDKiA wysłało do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej  ogłoszenie o przetargu na wykonanie studium korytarzowego, studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla budowy obwodnicy Przemyśla w ciągu dróg krajowych 28 i 77.
Zakres rzeczowy inwestycji
Przeznaczone do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycje będą w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę dróg klasy GP, w tym: 
  • budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond) 
  • budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu 
  • budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową 
  • budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego 
  • budowę urządzeń ochrony środowiska 
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej
  • budowę oświetlenia drogowego 
  • organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego 
  • zagospodarowanie terenu zielenią
Źródło i więcej informacji:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/39438/Rus...0-obwodnic




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości