Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plany zachodniej obwodnicy Przemyśla
#1
źródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl

tytuł artykułu: Plany megainwestycji drogowej w Przemyślu

Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta.

Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin.
W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.


- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla.

Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach.

Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich.


Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.
#2
(09-11-2011, 14:23)black70 napisał(a): źródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl

tytuł artykułu: Plany megainwestycji drogowej w Przemyślu

Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta.

Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin.
W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.


- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla.

Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach.

Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich.


Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.

Jeżeli ta obwodnica ma odbić z drogi wojewódzkiej 885 do DK 28 to oznacza, że pokryje SE część planowanej drogi obwodowej. Czyżby miasto chciało zmienić sposób finansowania i SE część drogi obwodowej zostanie zamieniona na rzecz nowo planowanej obwodnicy? Jakieś szczegóły ktoś zna? Mało realne jest, żeby na jednym odcinku przebiegały trasy 2 wielkich inwestycji drogowych, choćby ze względów ekonomicznych i czystej logiki.
Cogito Ergo Scio
#3
(09-11-2011, 16:58)aditytan napisał(a):
(09-11-2011, 14:23)black70 napisał(a): źródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl

tytuł artykułu: Plany megainwestycji drogowej w Przemyślu

Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta.

Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin.
W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.


- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla.

Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach.

Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich.


Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.

Jeżeli ta obwodnica ma odbić z drogi wojewódzkiej 885 do DK 28 to oznacza, że pokryje SE część planowanej drogi obwodowej. Czyżby miasto chciało zmienić sposób finansowania i SE część drogi obwodowej zostanie zamieniona na rzecz nowo planowanej obwodnicy? Jakieś szczegóły ktoś zna? Mało realne jest, żeby na jednym odcinku przebiegały trasy 2 wielkich inwestycji drogowych, choćby ze względów ekonomicznych i czystej logiki.

Wygląda na to , że w związku protestami chcą zamiast drogi obwodowej postawić na obwodnicę i "wziąć to wszystko " większym łukiem skoro ościenne gminy mają być w to wmieszane więc ta obwodnica będzie odbijać w okolicach Żurawicy w stronę lipowicy ciekawi mnie jak chcą przeprawić się przez las ? wycinka ?
#4
Tylko ciekawe jak się przeprawią przez góry.
#5
Dobre Cool mapka robi wrażenie... hehe.
Myślę, że obecnie budowana droga obwodowa i planowana z Lwowskiej do Słowackiego zupełnie wystarczy jak na Nasze miasto.
#6
Wow! Plan imponujący. Po prostu projekt na obecne czasy. Oby starczyło konsekwencji i środków do jego realizacji.
#7
Mysle ze dopiero moje wnuki czegos przyblizonego doczekaja Wink
#8
Robi wrażenie. Bardzo dobrze że jest to duży projekt - ma większe szanse gdyż będzie tez mocno oddziaływał na sąsiednie gminy. Koszt wykonania na pewno będzie wysoki - ale przy pełnej aprobacie decydentów będzie do przepchania.
Co tyczy się przeprawy przez "góry" - żaden problem. trzymam kciuki!
#9
Wiecie gdzie się nadaje owa mapka z Nowin i co z nią można zrobić? Big Grin Nawet nie potrafili zakreślić dokładnie przebiegu obecnie budowanej drogi obwodowej. To są przecież luźne fantazje dziennikarzy z Nowin. Szczególnie odcinek "obwodnicy" między DW885 a DK28 na który już istnieje MPZP i dopinana jest papierkologia. Przecież budowa obwodnicy poza granicami miasta, która by dublowała tym samym mający powstać kolejny odcinek drogi obwodowej mijałaby się z celem.

Trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaczekać na wprowadzenie go do MPZP Województwa a wtedy będzie znane jakimi terenami będzie biegła obwodnica zachodnia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
#10
(10-11-2011, 9:28)cr500r napisał(a): Robi wrażenie. Bardzo dobrze że jest to duży projekt - ma większe szanse gdyż będzie tez mocno oddziaływał na sąsiednie gminy. Koszt wykonania na pewno będzie wysoki - ale przy pełnej aprobacie decydentów będzie do przepchania.
Co tyczy się przeprawy przez "góry" - żaden problem. trzymam kciuki!

Więc jak wyglądałby odcinek miedzy DK 28 (sanocka ,prałkowce ) a DW 885 ?
Mi tu się nasuwa jedno rozwiązanie - serpentyny




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości