Liczba postów: 39
Liczba wątków: 2
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
źródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl
tytuł artykułu: Plany megainwestycji drogowej w Przemyślu
Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta.
Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin.
W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.
- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla.
Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach.
Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich.
Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2009
Reputacja:
0
(09-11-2011, 14:23)black70 napisał(a): źródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl
tytuł artykułu: Plany megainwestycji drogowej w Przemyślu
Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta.
Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin.
W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.
- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla.
Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach.
Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich.
Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.
Jeżeli ta obwodnica ma odbić z drogi wojewódzkiej 885 do DK 28 to oznacza, że pokryje SE część planowanej drogi obwodowej. Czyżby miasto chciało zmienić sposób finansowania i SE część drogi obwodowej zostanie zamieniona na rzecz nowo planowanej obwodnicy? Jakieś szczegóły ktoś zna? Mało realne jest, żeby na jednym odcinku przebiegały trasy 2 wielkich inwestycji drogowych, choćby ze względów ekonomicznych i czystej logiki.
Cogito Ergo Scio
Liczba postów: 989
Liczba wątków: 9
Dołączył: Oct 2010
Reputacja:
0
(09-11-2011, 16:58)aditytan napisał(a): (09-11-2011, 14:23)black70 napisał(a): źródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl
tytuł artykułu: Plany megainwestycji drogowej w Przemyślu
Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta.
Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin.
W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.
- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla.
Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach.
Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich.
Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.
Jeżeli ta obwodnica ma odbić z drogi wojewódzkiej 885 do DK 28 to oznacza, że pokryje SE część planowanej drogi obwodowej. Czyżby miasto chciało zmienić sposób finansowania i SE część drogi obwodowej zostanie zamieniona na rzecz nowo planowanej obwodnicy? Jakieś szczegóły ktoś zna? Mało realne jest, żeby na jednym odcinku przebiegały trasy 2 wielkich inwestycji drogowych, choćby ze względów ekonomicznych i czystej logiki.
Wygląda na to , że w związku protestami chcą zamiast drogi obwodowej postawić na obwodnicę i "wziąć to wszystko " większym łukiem skoro ościenne gminy mają być w to wmieszane więc ta obwodnica będzie odbijać w okolicach Żurawicy w stronę lipowicy ciekawi mnie jak chcą przeprawić się przez las ? wycinka ?
Liczba postów: 989
Liczba wątków: 9
Dołączył: Oct 2010
Reputacja:
0
Tylko ciekawe jak się przeprawią przez góry.
Liczba postów: 65
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
0
Dobre mapka robi wrażenie... hehe.
Myślę, że obecnie budowana droga obwodowa i planowana z Lwowskiej do Słowackiego zupełnie wystarczy jak na Nasze miasto.
Liczba postów: 264
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2010
Reputacja:
0
Wow! Plan imponujący. Po prostu projekt na obecne czasy. Oby starczyło konsekwencji i środków do jego realizacji.
Liczba postów: 451
Liczba wątków: 5
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
0
Mysle ze dopiero moje wnuki czegos przyblizonego doczekaja
Liczba postów: 987
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2009
Reputacja:
1
Robi wrażenie. Bardzo dobrze że jest to duży projekt - ma większe szanse gdyż będzie tez mocno oddziaływał na sąsiednie gminy. Koszt wykonania na pewno będzie wysoki - ale przy pełnej aprobacie decydentów będzie do przepchania.
Co tyczy się przeprawy przez "góry" - żaden problem. trzymam kciuki!
Liczba postów: 2.717
Liczba wątków: 117
Dołączył: Sep 2009
Reputacja:
4
Wiecie gdzie się nadaje owa mapka z Nowin i co z nią można zrobić? Nawet nie potrafili zakreślić dokładnie przebiegu obecnie budowanej drogi obwodowej. To są przecież luźne fantazje dziennikarzy z Nowin. Szczególnie odcinek "obwodnicy" między DW885 a DK28 na który już istnieje MPZP i dopinana jest papierkologia. Przecież budowa obwodnicy poza granicami miasta, która by dublowała tym samym mający powstać kolejny odcinek drogi obwodowej mijałaby się z celem.
Trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaczekać na wprowadzenie go do MPZP Województwa a wtedy będzie znane jakimi terenami będzie biegła obwodnica zachodnia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Liczba postów: 989
Liczba wątków: 9
Dołączył: Oct 2010
Reputacja:
0
10-11-2011, 13:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2011, 13:08 przez maiczel.)
(10-11-2011, 9:28)cr500r napisał(a): Robi wrażenie. Bardzo dobrze że jest to duży projekt - ma większe szanse gdyż będzie tez mocno oddziaływał na sąsiednie gminy. Koszt wykonania na pewno będzie wysoki - ale przy pełnej aprobacie decydentów będzie do przepchania.
Co tyczy się przeprawy przez "góry" - żaden problem. trzymam kciuki!
Więc jak wyglądałby odcinek miedzy DK 28 (sanocka ,prałkowce ) a DW 885 ?
Mi tu się nasuwa jedno rozwiązanie - serpentyny
|