Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przemyśl - połączenia kolejowe
Cytat:PKP IC zapowiada wagony z Przemyśla do Berlina

Rośnie ruch na wschodniej granicy Polski. Coraz więcej obywateli Ukrainy emigruje z kraju do Europy Zachodniej. Warto, żeby ta podróż odbywała się przy pomocy kolei. Trend ten chce wykorzystać PKP Intercity, które planuje uruchomienie nowego połączenia wschód-zachód. Jeszcze w tym roku mają jeździć wagony z Przemyśla do Berlina.
Połączenia na Ukrainę okazują się być strzałem w dziesiątkę. Pociągi z Przemyśla do Lwowa i Kijowa przyciągają z roku na rok coraz więcej pasażerów. – Przez pierwsze 5 miesięcy mamy już tyle pasażerów, co przez cały ubiegły rok, a już wtedy był to dwukrotny wzrost liczby podróżnych – wyjaśniał Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity podczas konferencji poświęconej rozwojowi kolei w Polsce Wschodniej. – Widać, że już obserwujemy następne podwojenie liczby pasażerów w kierunkach ze Wschodu – dodał.

Spółka jednak nie zamierza na tym poprzestać i planuje wykorzystać ten trend do zaoferowania jeszcze w tym roku obywatelom Ukrainy kolejnego połączenia. – Jesteśmy w porozumieniu ze stroną ukraińską i niemiecką w sprawie połączenia z Przemyśla przez Zieloną Górę do Berlina – podał Chraniuk podczas konferencji. Pociąg ma się nazywać Metropol. Będzie to skład wagonowy, który następnie będzie we Wrocławiu przepinany do składu jadącego do Berlina. – Będzie to zapewnienie połączenia w systemie wschód-zachód – podkreślił Chraniuk.

Prezes spółki podkreśla, że podejmowane są wspólne działania na rzecz otwarcia się na nowych klientów, jednak wskazał także na problemy na wschodniej granicy. – Niestety, pociągi są opóźniane, ale musimy czekać, bo odprawa celna trwa. Staramy się w tym obszarze wspierać funkcjonariuszy. Obecnie straż graniczna wsiada wcześniej do pociągów, tak by skrócić odprawę celną – wyjaśnił prezes PKP Intercity.

Rosnąca liczba podróżnych ze Wschodu jest także powodem do dyskusji o tym, kiedy PKP Intercity postanowi uruchomić pociągi na Ukrainę, która posiada szerszy rozstaw torów niż w Polsce. – Potrzebny jest nowoczesny system przestawczy, który może być wdrożony w niedługim czasie, co ułatwi uruchamianie pociągów. Tak jest m.in. w systemie Talgo, gdzie pociągi z Moskwy w Brześciu są w ciągu kilku minut przestawiane na naszą szerokość torów. Widać, że to jest kwestia czasu – zapowiedział Chraniuk.


http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...87664.html
Była mowa IC z Przemyśla do Berlina to tera na kolejne połączenia do Wiednia
Cytat:Pociągiem z Przemyśla do Wiednia

PRZEMYŚL, WIEDEŃ. Austriackie koleje, podobnie jak niemieckie, zainteresowane są uruchomieniem połączeń ze wschodnią częścią Polski.
Już nie tylko Deutsche Bahn (niemieckie koleje) są zainteresowane uruchomieniem w tym roku połączenia z Berlina do Przemyśla, ale i OBB (Austriackie Koleje Federalne) zamierzają wprowadzić kursy z Przemyśla do Wiednia. Co ciekawe, obu przewoźnikom zależy na wydłużeniu trasy do Lwowa i Kijowa.
O planowanym kolejowym połączeniu z Przemyśla przez Rzeszów, Kraków, Katowice, Wrocław i dalej do Berlina, już pisaliśmy. Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity podczas niedawnej wizyty na Podkarpaciu poinformował, że jeszcze w tym roku taki pociąg jeździłby do stolicy Niemiec. Wprawdzie nie podano terminu, kiedy pojedzie po raz pierwszy, ale prawdopodobnie byłoby to w połowie grudnia, gdy zaczyna obowiązywać nowy rozkład jazdy. Teraz okazuje się, że i do Wiednia można byłoby pojechać bezpośrednim pociągiem od granicy polsko-ukraińskiej do stolicy Austrii.
Do Berlina będzie jeździł skład „Metropol”, a do Wiednia „Nightjet”. Kontrakt na takie połączenie austriackie koleje podpisały do 2023 roku z możliwością o przedłużenie tej trasy na Ukrainę do Kijowa. Konieczne byłoby jednak porozumie z Ukrzaliznycia (ukraińskie koleje) z Austrią. Już w 2016 r. przewoźnik ze wschodu wspólnie z PKP uruchomił połączenie między Polską i Ukrainą. Dzięki temu korzystają  z niego podróżni z Ukrainy jadący w głąb Polski zarówno do pracy, jak i na studia. Okazuje się, że kolej to najszybszy i najpewniejszy sposób przekroczenia granicy polsko-ukraińskiej.
Na razie nie wiadomo jaki będą ceny przejazdu na dwóch trasach: Przemyśl-Berlin i Przemyśl-Wiedeń, bo jak informuje Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity,  jeszcze na to za wcześnie, bo nie ma wyznaczonego terminu, od kiedy taki pociąg zacznie jeździć.
 Podróżni jadący z zachodu Polski na Ukrainę powinni mieć świadomość, że będą musieli przesiąść się na stacji Przemyśl do innego pociągu obsługiwanego przez ukraińską kolej. Polski skład PKP nie może bowiem pojechać po ukraińskich torach, bo są one szersze. Jednak, jak zapewniają pracownicy PKP Intercity, nie będzie to żaden problem dla podróżnych. To tylko kwestia przejścia na inny peron, gdzie będzie czekał podstawiony ukraiński pociąg.
http://supernowosci24.pl/pociagiem-z-prz...o-wiednia/
Ciekawostka. Na IC Galicja jeździ stara, poczciwa "Edyta" Smile 

[Obrazek: OiXj1DGGSe7KmqzxqX5nJoV9L4TwJ29Y1eSjVJ8_...61-h870-no]
-diabeł tkwi w szczegółach-
Zakończył się przetarg PKP PLK na „Prace na liniach kolejowych nr 91 i 92 na odcinku Rzeszów-Medyka (granica państwa) wraz z liniami przyległymi – opracowanie Studium Wykonalności” w ramach projektu pn.: „ Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”.
Linie objęte studium wykonalności z naszych okolic:
linia 91 na odcinku Rzeszów-Medyka
linia 92 Przemyśl-Medyka (szerokotorowa)
linia 102 Przemyśl-Malhowice
linia 119 Żurawica-Małkowice Nie wiem po co ją uwzględniali. Jedyne co z tego może wyniknąć to jej rozbiórka.
linia 120 Przemyśl-Krówniki
linia 121 Medyka-Chałupki Medyckie
linia 125 Żurawica-Malkowice (szerokotorowa)
linia 613 Żurawica ŻRC-Hurko
linia Żurawica ŻRB-Hurko (szerokotorowa)
linia 989 Hurko-Medyka Towarowa

Ciekawostką są projekty powiązane z załącznika takie jak:
1.Budowa przejścia podziemnego pod torami w stacji Żurawica linii nr 91 Kraków Główny– Medyka
2,Wykonanie koncepcji projektowej na budowę nowych przystanków osobowych przy  linii 91 na odcinku Przemyśl–Medyka o czym wcześniej pisałem.
3.Przebudowa punktu ładunkowego na stacji Żurawica
4. Opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Przeworsk–Hurko w ramach zadnia pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy–Medyka i linii nr 92 Przemyśl–Medyka,
odcinek Rzeszów–granica państwa”

Linka do przetargu: https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/...09/details


Linie na mapie
[Obrazek: 100674660_1266762280333637_6105777172155...e=5EF6A226]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości