Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remonty dróg gminnych i powiatowych
#51
(09-05-2018, 13:46)bakonczyce napisał(a): czyli co ? brakło na wkład własny ?

Raczej na pewno.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
#52
A jednak Wysockiego...

Cytat:Drugi etap rozbudowy ulicy Wysockiego w Przemyślu
Publikacja: 17 maja 2018, 17:14 Autor: Jacek Borzęcki Źródło: Aktulaności


  • [Obrazek: uid_219c84bc3f53f346ccef8de50f19d03c1526...ht_414.png]  
W tym roku Przemyśl zrealizuje drugi etap rozbudowy ulicy Wysockiego, jednej ze strategicznych ulic miasta. Dofinansowanie rządowe projektu wyniesie ponad 2 mln 600 tys. zł, a całkowity koszt inwestycji to ponad 6 mln 800 tys. zł.

Władze Przemyśla planowały i zapowiadały generalny remont ulic Bielskiego i Wysockiego. Te strategicznie ważne lokalne drogi są w złym stanie, na co skarżą się mieszkańcy. W związku z obniżeniem i rządowego wsparcia w finansowaniu rozbudowy lokalnych dróg z 80 do 50 procent kosztów miasto musiało zweryfikować te plany.

Przemyśl znalazł się w pierwszej piątce polskich miast zagrożonych degradacją. Miejscowe władze liczą, że w naprawie lokalnych dróg pomoże specjalny Fundusz Dróg Lokalnych, którego utworzenie zapowiedział premier Mateusz Morawiecki.


źródło: http://rzeszow.tvp.pl/37246861/drugi-eta...-przemyslu
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
#53
Cytat:W Sielnicy w gminie Dubiecko wreszcie powstanie most

Wreszcie, bo mieszkańcy czekają na tę inwestycję od kilkudziesięciu lat.


[Obrazek: 23712.jpg]
Mieszkańcy zazwyczaj pokonują San promem, a zimą przechodzą po lodzie. Czasami też muszą jednak nadłożyć 42 km
 
Wykonawcą inwestycji będzie firma Remost z Dębicy. Jej koszt to 15 692 236 zł, z czego 5 824 200 stanowi subwencja ogólna budżetu państwa, 1,5 mln zł - udział gminy Dubiecko, zaś 8 368 036 to wkład powiatu przemyskiego.
 
Most (będący  konstrukcją zespoloną stalowo-żelbetową o długości 171 metrów) ma być oddany do użytku już za rok.
 
Zadanie pn.” Budowa mostu na rzece San w miejscowości Sielnica w ciągu dróg powiatowych nr 2067R i 1432R”.
 
Przedmiotem jest budowa mostu wraz z dojazdami na rzece San w m. Sielnica o konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej o długości 171,8 m klasy obciążenia „B”.
 
Parametry techniczne mostu:
 
* długość całkowita (bez skrzydełek) – około 158,20 m;
 
* długość całkowita (ze skrzydełkami) – około 171,80 m;
 
* rozpiętość teoretyczna – około 36 + 85 + 36 m;
 
* światło mostu – około 148,42 m;
 
* kąt ukosu względem rzeki - 90⁰;
 
Przekrój poprzeczny:
 
* szerokość całkowita – 7,70 m;
 
* szerokość jezdni – 4,00 m (jednokierunkowa – ruch wahadłowy – sygnalizacja świetlna)
 
* opaska bezpieczeństwa – 2 x 0,50 m;
 
* chodnik dla pieszych – 1 x 2,00 m;
 
* bariery/poręcze ochronne – barieroporęcze stalowe;
 
* położenie obiektu w planie – prosta;
 
* spadek podłużny konstrukcji przęsła – około 0,5 %;
 
* spadek poprzeczny jezdni jednostronny – 2 %;
 
Montaż finansowy:
 
- wartość zadania: 15 692 236,59 zł
 
w tym:
 
* 5 824 200,00 zł stanowi subwencja ogólna z budżetu państwa,
 
* 1 500 000,00 zł stanowi udział Gminy Dubiecko,
 
* 8 368 036,59 zł stanowi udział Powiatu Przemyskiego
 
Pozostałe koszty związane z realizacją zadania – ok. 250 000,00 zł – Powiat Przemyski

 Źródło: gospodarkapodkarpacka.pl
#54
Fajnie, każda inwestycje drogowa, a zwłaszcza mostowa, cieszy. Szkoda, że ruch będzie się odbywał wahadłowo, ale przy niskim natężeniu ruchu raczej nie powinno to stanowić problemu Wink
#55
Trwa budowa mostu w Sielnicy:

Cytat:Na most w Sielnicy czekają od kilkudziesięciu lat. To największa inwestycja drogowa w historii powiatu przemyskiego

W Sielnicy (gm. Dubiecko) k. Przemyśla trwa budowa mostu na rzece San. Lokalna społeczność czeka na przeprawę od kilkudziesięciu lat.

Żeby dostać się do Dubiecka, korzystać trzeba z promu, a w zimie nadrabiać tylko w jedną stronę 20 km! Most od długości 171 metrów będzie miał konstrukcję zespoloną stalowo-żelbetową. Jego budowa pochłonie ponad 16 mln zł (8 mln 368 tys. zł z budżetu powiatu przemyskiego, 5 mln 824 tys. z budżetu państwa, 1 mln 500 tys. z budżetu gm. Dubiecko). To największa inwestycja drogowa w historii powiatu przemyskiego. Most ma być gotowy w 2019 r.

[Obrazek: 5cab24a4408b2_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24a870118_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24a6547b4_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24aa9a089_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24aeca626_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24acbccc2_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24b28d441_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24b480220_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24b8b2cd3_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24bb01681_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24bd57c89_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24bfa3e6d_p.jpg?1554796701]

[Obrazek: 5cab24b0a5314_p.jpg?1554796701]

Źródło: Nowiny24.pl
#56
Co prawda temat dotyczy drogi krajowej, ale na terenie powiatu przemyskiego:
Cytat:Będzie nowy most nad Rudawką. Stary zostanie rozebrany
[Obrazek: z27602255V,Stary-most-nad-Rudawka.jpg]

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę nowego mostu nad potokiem Rudawka w ciągu DK28 w miejscowości Stara Bircza. Stary most zostanie rozebrany. Zanim to jednak nastąpi, ma powstać most zastępczy.

Oferta firmy Wolmost Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 28 od km 313+607 do km 313+793 wraz z infrastrukturą techniczną oraz rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu nad potokiem Rudawka w miejscowości Stara Bircza.

W przetargu wpłynęło 7 ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Wolmost SP. z o.o., która zaoferowała cenę brutto: 4 791 959,34 zł.

Zamówienie obejmuje m.in: rozbiórkę istniejącej i budowę nowej napowietrznej linii telekomunikacyjnej, budowę mostu tymczasowego wraz z dojazdami, przebudowę kolidującej napowietrznej linii elektroenergetycznej, rozbiórkę istniejącego mostu, budowę nowego mostu, budowę kanału technologicznego, rozbudowę drogi krajowej nr 28 na dojazdach do mostu.

Zły stan techniczny
- Realizacja inwestycji wynika z bardzo złego stanu technicznego istniejącego mostu drogowego, a w szczególności przyczółków. Występują nieszczelności dylatacji, przecieki, osady i wykwity na przyczółkach. Ponadto stwierdzono korozję i ubytki materiału urządzeń odwadniających. Istniejący obiekt w stanie obecnym nie spełnia wymogów w zakresie nośności, a szerokości użytkowe są niezgodne z obowiązującymi przepisami - wyjaśniają specjaliści z GDDKiA.

Brak realizacji inwestycji oznaczałby dalszą degradację obiektu. Podstawowym celem inwestycji jest więc uniknięcie konieczności wprowadzenia ograniczenia nośności mostu oraz długich i uciążliwych objazdów o dł. ok. 40 km aż do całkowitego zamknięcia mostu.

Termin realizacji zamówienia to 13 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym:
  • budowa objazdu tymczasowego, rozbiórka istniejącego mostu i wykonanie korpusu podpór umożliwiające ułożenie belek - do 2,5 miesiąca od daty podpisania umowy,
  • budowa mostu stałego, rozbudowa drogi krajowej oraz roboty wykończeniowe i przyobiektowe wraz z rekultywacją terenu i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie - do 13 miesięcy od daty podpisania umowy.
Źródło: Gazeta Wyborcza
#57
Cytat:Most na Sanie połączył gminy Orły i Stubno w powiecie przemyskim
Oficjalnie otwarty w piątek most nad Sanem połączył Niziny w gminie Orły z osadą Chałupki Dusowskie w Stubno w powiecie przemyskim. Znacznie ułatwi życie mieszkańców tych dwóch miejscowości i sąsiednich. Inwestycja kosztowała 21 mln złotych.
Obecnie w tym miejscu jest kładka dla pieszych. Nowy most połączy tereny gminy Orły i Stubno oraz umożliwi dojazd do autostrady A4 i do polsko-ukraińskich przejść granicznych w Medyce i Korczowej oraz podstrefy Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Zadąbrowiu.
Jeszcze do niedawna, aby przedostać się samochodem na drugi brzeg Sanu, mieszkańcy musieli pokonać kilkadziesiąt kilometrów.
Nowy most ma długość 139 metrów. Powstały dwie jezdnie o łącznej szerokości 6 metrów oraz chodnik o szerokości 2 metrów. Jego nośność wynosi ponad 40 ton. Budowa rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku, kosztowała 21 mln złotych, z czego 15 mln pochodziło z resortu infrastruktury, a pozostałe z powiatu przemyskiego i samorządów czterech gmin.
Most połączył gminy Orły i Stubno, umożliwi dojazd do autostrady A4, a także do Specjalnej Strefy Ekonomicznej i do przejść granicznych w Medyce i Korczowej.
Dodał, że władze powiatu złożyły już wniosek o dofinansowanie budowy dróg dojazdowych do mostu, których koszt to około 50 mln złotych.
Władze powiatu złożyły już wniosek o dofinansowanie budowy dróg dojazdowych do mostu, których koszt to około 50 mln złotych.
Jednym z gości piątkowych uroczystości był minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Wiarygodność, bezpieczeństwo, dotrzymywanie słowa. To legło u podstaw realizacji wielu inwestycji w Polsce. Tak oczekiwanych, jak ten most. Dzisiaj jesteśmy na kolejnym przystanku dotrzymanego słowa. Oczekiwany od ponad 60 lat most powstał wielkim wysiłku samorządu, powiatu, gmin. Zapewne byłoby to trudne lub wręcz niemożliwe zadania do wykonania bez dofinansowania z rządowych funduszy - mówi minister Adamczyk.

[Obrazek: 650d906f155bd_o_large.jpg]
[Obrazek: 650d9077c51c1_o_large.jpg]
[Obrazek: 650d90953f1eb_o_large.jpg]
[Obrazek: 650d90504fd65_o_large.jpg]
[Obrazek: 650d905c22f76_o_large.jpg]
[Obrazek: 650d906680c3a_o_large.jpg]
[Obrazek: 650d903d77d17_o_large.jpg]

Źródło: Nowiny24.pl
#58
Cytat:Nowy most na rzece Stupnica w Bachowie
Zakończyły się prace remontowe na moście w miejscowości Bachów w ciągu drogi powiatowej łączącej miejscowości Babice oraz Bachów w gminie Krzywcza. Koszt przebudowy zamknął się kwotą blisko 4,4 miliona zł. Połowa środków finansowych pochodziła z rezerwy subwencji ogólnej.
Jest to już 42 most przebudowany na terenie powiatu przemyskiego. Jan Pączek starosta przemyski podkreśla, iż inwestycja ta była długo wyczekiwana przez mieszkańców gminy Krzywcza, a sam most łączy nie tylko brzegi, łączy przede wszystkim ludzi.
Nowy most poprawił komfort podróżowania nie tylko mieszkańców powiatu przemyskiego, ale także osób, które często przejeżdżają przez ten obszar. Jednocześnie i co najważniejsze, nowy most znacząco poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego w regionie, a to dzięki nowoczesnej konstrukcji oraz odpowiednim standardom bezpieczeństwa.
[Obrazek: 652e823b82329_o_large.jpg]

[Obrazek: 652e823cf1709_o_large.jpg]

[Obrazek: 652e823de80de_o_large.jpg]

Źródło: Nowiny24.pl




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości