Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozbudowa i poprowadzenie w nowym śladzie drogi Fredropol-Ustrzyki Dolne
#1
Samorząd województwa Podkarpackiego planuje podniesienie kategorii drogi Pikulice-Makowa-Arłamów-Jureczkowa do rangi drogi wojewódzkiej.
Ma to się wiązać z jej przebudową i poprowadzeniem częściowo po nowym śladzie a także budowa infrastruktury towarzyszącej tej drodze jak: parkingi, stacje paliw, punkty widokowe, oznaczenie atrakcji turystycznych.
Docelowo droga ma być połączona z planowaną zachodnią obwodnicą Przemyśla i zapewniać skomunikowanie autostrady A4 z Bieszczadami.

W związku z tym w dniu 27.08.2020 w urzędzie gminy Fredropol odbyło się spotkanie w którym brali udział:
  Wójt Gminy Fredropol – Mariusz Śnieżek, Wójt Gminy Przemyśl – Andrzej Huk, Burmistrz miasta Ustrzyki Dolne – Bartosz Romowicz, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Przemyślu – Janusz Hołyszko, Z-ca Komenda Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej – płk Józef Burchała, Prezes Hotelu Arłamów – Antoni Kubicki .
Samorząd Województwa reprezentowali Wicemarszałkowie, Pani Ewa Draus, Pan Piotr Pilch, oraz Joanna Szozda - Dyrektor Departamentu Dróg Publicznych i Transportu Zbiorowego, Paweł Wais - Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
#2
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zamawia opracowanie „Studium Techniczno-Ekonomicznego - Połączenie Przemyśla z Bieszczadami - odcinek Przemyśl - Arłamów”.
http://www.pzdw.pl/zamowienia-publiczne/...h/wdt12021-
#3
Podaje inny link gdyż ten powyżej informuje nas, że strona nie istnieje: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowan...eae6ad7fc9
#4
Wpłynęła jedna oferta firmy LPW Sp. z o.o. ul. Żeliwna 38 40-599 Katowice na kwotę 1 352 508.00 PLN.
PZDW zamierza przeznaczyć na ten cel 900tyś. zł.
#5
Firma LPW opracuje studium techniczno-ekonomiczne dla nowej drogi z Przemyśla do Arłamowa
PODKARPACKIE. Katowicka firma co prawda zażyczyła sobie kilkaset tysięcy złotych więcej, niż wynosił limit PZDW dla tego zadania, ale była to jedyna oferta w i tak powtórzonym już przetargu.

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich szacował, że na realizację zadania wyda 900 tys. zł. Tymczasem cena, jaką zaproponowała firma LPW z Katowic, opiewała na 1 352 508 zł. Cóż, trzeba będzie dopłacić.

Przetarg dotyczył opracowania studium techniczno-ekonomicznego planowanego nowego połączenia Przemyśla z Bieszczadami. Zakres zadania obejmuje opracowanie wariantów (i ustalenie ich uwarunkowań) budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej łączącej drogę wojewódzką 885 Przemyśl - Malhowice lub drogę krajową nr 28, poprzez miejscowość Arłamów, z drogą wojewódzką nr 890 Kuźmina - Krościenko.

W ramach zamówienia powstać mają trzy warianty budowy nowej drogi.

Zakres zamawianych prac obejmuje w szczególności: wstępne określenie możliwych korytarzy terenowych przebiegu wariantów trasy: minimalne: 4, maksymalnie: 6 propozycji; prace studialne (ustalenie i uszczegółowienie parametrów i uwarunkowań) i konsultacyjne (korespondencja i spotkania opiniujące) prowadzące do ustalenia wariantów trasy drogi; opracowanie studium techniczno-ekonomicznego dla wybranych trzech wariantów trasy.

Planowane zadanie jest objęte wsparciem w ramach formuły project pipeline i powinno być realizowane w oparciu o wytyczne tego programu pomocowego.

Początek nowej drogi ma być zlokalizowany poza Przemyślem i rozpoczynać się od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 885 Przemyśl - Hermanowice - Granica Państwa lub drogą krajową nr 28. Koniec odcinka ma zaś znajdować się na skrzyżowaniu z drogą 890 Kuźmina - Krościenko w okolicy m. Wojtkowa i Jureczkowa.

Nowy odcinek drogi wojewódzkiej będzie miał długość do 50 km. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie powiatów przemyskiego i bieszczadzkiego, na terenie m.in. gmin Przemyśl, Fredropol, Ustrzyki Dolne.

za http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vie...o-arlamowa
#6
Witam, potwierdzone informacje dotyczące wariantów przebiegu drogi w kierunku na Ustrzyki Dolne. Projektant zdecydował się na wybór jednego z trzech wariantów. Żółty poprowadzi nowo wytyczonym śladem od ronda na Słowackiego w Przemyślu przez okolice Grochowiec, Młodowic w kierunku na Fredropol, dalej istniejącą drogą przez Aksmanice, Huwniki, Makową, Arłamów do m. Jureczkowa. Niebieski wariant będzie poprowadzony w kierunku przejścia drogowego w Malhowicach dalej 6 km odcinkiem w nowym śladzie drogowym w kierunku na Kupiatycze i Fredropol, dalej przebieg ten sam co w wariancie żółtym. Trzeci wariant fioletowy miałby zostać poprowadzony przez Olszany, Brylińce, dalej nowym śladem w okolicach Łodzinki, Trójcy, w kierunku Jamny dolnej i Górnej, ma wychodzić do istniejącej drogi w okolicach Arłamowa i kończyć w Jureczkowej.
#7
Dla sprecyzowania wariantu żółtego przebiegu drogi, nowy ślad będzie tylko na odcinku od ronda na Słowackiego do miejscowości Pikulice mijając ja od zachodu, dalej drogą będzie poprowadzona istniejącą drogą w kierunku Fredropola, niebieski wariant będzie łączył się z tą drogą przed Aksmanicami czyli już za Fredropolem, fioletowy wariant będzie łączył się z istniejącą drogą od południowo zachodniej strony ośrodka w Arłamowie.
#8
Teraz czekamy na wybór któregoś z wariantów.
#9
(20-01-2022, 20:58)cr500r napisał(a): Teraz czekamy na wybór któregoś z wariantów.
Dokładnie, tylko zobaczymy czy inwestycja dojdzie do skutku, podobnie jak obwodnica Przemyśla, po tym co się dzieje w Polsce. Co do obwodnicy miasta dowiedziałem się że nie będzie ona poprowadzona do ronda na Słowackiego ani dłuższym wariantem w kierunku na Medykę. Zakończy się od zachodniej strony albo w Pralkowcach albo w Tarnawcach. GDDKiA zrezygnowała z wariantu południowego przebiegu drogi. Dlatego wariant żółty drogi na Arłamów może zaczynać się od ronda na Słowackiego.
#10
(24-01-2022, 18:35)Altair napisał(a):
(20-01-2022, 20:58)cr500r napisał(a): Teraz czekamy na wybór któregoś z wariantów.
Dokładnie, tylko zobaczymy czy inwestycja dojdzie do skutku, podobnie jak obwodnica Przemyśla, po tym co się dzieje w Polsce. Co do obwodnicy miasta dowiedziałem się że nie będzie ona poprowadzona do ronda na Słowackiego ani dłuższym wariantem w kierunku na Medykę. Zakończy się od zachodniej strony albo w Pralkowcach albo w Tarnawcach. GDDKiA zrezygnowała z wariantu południowego przebiegu drogi. Dlatego wariant żółty drogi na Arłamów może zaczynać się od ronda na Słowackiego.
A słyszałeś coś na temat tego gdzie miałaby zaczynać się owa obwodnica? Czy planują osobny łącznik z autostradą czy ma to być w ramach drogi przez Żurawicę?




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości