Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inwestycje w ramach krajowego programu odbudowy.
#1
"W celu przeciwdziałania skutkom kryzysu wywołanego przez pandemię spowodowaną wirusem SARS-CoV-2, Komisja Europejska w maju 2020r. opublikowała pakiet dokumentów obejmujący projekt Wieloletnich Ram Finansowych na lata 2021–2027 oraz propozycję działań na rzecz odbudowy w ramach instrumentu Next Generation EU. Częścią pakietu Next Generation EU będzie nowe narzędzie pn. Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności. W ramach tego Instrumentu Polska będzie miała do dyspozycji około 23 mld euro na dotacje (na 100% dofinansowania) i około 34,2 mld euro na pożyczki.
Środki te inwestowane zostaną poprzez Krajowy Plan Odbudowy, za którego opracowanie odpowiada Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Plan ma być dokumentem planistycznym realizującym reformy oraz inwestycje, który stanowić będzie podstawę ubiegania się o wsparcie z RRF. Horyzont czasowy zaplanowany dla reform to maksymalnie 4 lata natomiast horyzont czasowy inwestycji to maksymalnie 7 lat (realizacja inwestycji do połowy 2026 roku)."

Zarząd województwa Podkarpackiego zaakceptował wstępną listę 56 na kwotę 21mld zł. Większość projektów jak można się było spodziewać 2/3 dotyczy Rzeszowa i jego okolic.

Na szczęście znalazło się też parę inwestycji ,które mogły by powstać w Przemyślu i powiecie:
-Rozbudowa Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej w Przemyślu. Muzeum I wojny Światowej i czynu niepodległościowego. (70 000 000zł),
-Kompleksowa przebudowa dojazdów do terminali przeładunkowych w rejonie przejścia granicznego Medyka – Mościska na liniach nr 120, 123, 613, 614 wraz z modernizacją linii kolejowej nr 92 (210 000 000zł),
- Budowa mostu na Rzece San łączącego drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 884 (ulicę Sanocką z ulicą Grunwaldzką) (83 000 000zł),
-Przebudowa odcinka ulicy Lwowskiej w Przemyślu leżącej w ciągu drogi krajowej nr 28  (13 000 000zł),
- budowa toru szerokiego do Przemyskiej strefy ekonomicznej,
- Budowa Stacji termicznego spalania odpadów w Przemyślu (45 000 000zł),
-Nadsańskie Bulwary -szlak pieszo rowerowy i wodny,
-Ochrona i promowanie zespołu staromiejskiego w Przemyślu i Twierdzy Przemyśl -jako elementu dziedzictwa kulturowego regionu (pomnik historii),
-Rozwój intermodalnego transportu, w tym lokalnych terminali przeładunkowych tj. Centrum Logistyczne Medyka-Żurawica.
-Budowa nowych linii kolejowych, łącznic i obiektów dworcowych Przemyśl Zagórz.
-Modernizacja linii kolejowych umożliwiających połączenia transgraniczne z Ukrainą i Słowacją w tym Przemyśl-Malhowice -linia kolejowa 102.

Źródło i więcej informacji:
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/39953/krajowy-plan-odbudowy-po-konsultacjach-u-uwagach-projekty-zgloszone-z-wojewodztwa-podkarpackiego-uzupelnione
#2
(29-08-2020, 9:47)Sebsa123 napisał(a): "W celu przeciwdziałania skutkom kryzysu wywołanego przez pandemię spowodowaną wirusem SARS-CoV-2, Komisja Europejska w maju 2020r. opublikowała pakiet dokumentów obejmujący projekt Wieloletnich Ram Finansowych na lata 2021–2027 oraz propozycję działań na rzecz odbudowy w ramach instrumentu Next Generation EU. Częścią pakietu Next Generation EU będzie nowe narzędzie pn. Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności. W ramach tego Instrumentu Polska będzie miała do dyspozycji około 23 mld euro na dotacje (na 100% dofinansowania) i około 34,2 mld euro na pożyczki.
Środki te inwestowane zostaną poprzez Krajowy Plan Odbudowy, za którego opracowanie odpowiada Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Plan ma być dokumentem planistycznym realizującym reformy oraz inwestycje, który stanowić będzie podstawę ubiegania się o wsparcie z RRF. Horyzont czasowy zaplanowany dla reform to maksymalnie 4 lata natomiast horyzont czasowy inwestycji to maksymalnie 7 lat (realizacja inwestycji do połowy 2026 roku)."

Zarząd województwa Podkarpackiego zaakceptował wstępną listę 56 na kwotę 21mld zł. Większość projektów jak można się było spodziewać 2/3 dotyczy Rzeszowa i jego okolic.

Na szczęście znalazło się też parę inwestycji ,które mogły by powstać w Przemyślu i powiecie:
-Rozbudowa Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej w Przemyślu. Muzeum I wojny Światowej i czynu niepodległościowego. (70 000 000zł),
-Kompleksowa przebudowa dojazdów do terminali przeładunkowych w rejonie przejścia granicznego Medyka – Mościska na liniach nr 120, 123, 613, 614 wraz z modernizacją linii kolejowej nr 92 (210 000 000zł),
- Budowa mostu na Rzece San łączącego drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 884 (ulicę Sanocką z ulicą Grunwaldzką) (83 000 000zł),
-Przebudowa odcinka ulicy Lwowskiej w Przemyślu leżącej w ciągu drogi krajowej nr 28  (13 000 000zł),
- budowa toru szerokiego do Przemyskiej strefy ekonomicznej,
- Budowa Stacji termicznego spalania odpadów w Przemyślu (45 000 000zł),
-Nadsańskie Bulwary -szlak pieszo rowerowy i wodny,
-Ochrona i promowanie zespołu staromiejskiego w Przemyślu i Twierdzy Przemyśl -jako elementu dziedzictwa kulturowego regionu (pomnik historii),
-Rozwój intermodalnego transportu, w tym lokalnych terminali przeładunkowych tj. Centrum Logistyczne Medyka-Żurawica.
-Budowa nowych linii kolejowych, łącznic i obiektów dworcowych Przemyśl Zagórz.
-Modernizacja linii kolejowych umożliwiających połączenia transgraniczne z Ukrainą i Słowacją w tym Przemyśl-Malhowice -linia kolejowa 102.

Źródło i więcej informacji:
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/39953/krajowy-plan-odbudowy-po-konsultacjach-u-uwagach-projekty-zgloszone-z-wojewodztwa-podkarpackiego-uzupelnione
A jakie projekty które miasto Przemyśl proponowało się nie znalazły na liście ?
#3
(30-08-2020, 12:54)mielu napisał(a):
(29-08-2020, 9:47)Sebsa123 napisał(a): "W celu przeciwdziałania skutkom kryzysu wywołanego przez pandemię spowodowaną wirusem SARS-CoV-2, Komisja Europejska w maju 2020r. opublikowała pakiet dokumentów obejmujący projekt Wieloletnich Ram Finansowych na lata 2021–2027 oraz propozycję działań na rzecz odbudowy w ramach instrumentu Next Generation EU. Częścią pakietu Next Generation EU będzie nowe narzędzie pn. Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności. W ramach tego Instrumentu Polska będzie miała do dyspozycji około 23 mld euro na dotacje (na 100% dofinansowania) i około 34,2 mld euro na pożyczki.
Środki te inwestowane zostaną poprzez Krajowy Plan Odbudowy, za którego opracowanie odpowiada Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Plan ma być dokumentem planistycznym realizującym reformy oraz inwestycje, który stanowić będzie podstawę ubiegania się o wsparcie z RRF. Horyzont czasowy zaplanowany dla reform to maksymalnie 4 lata natomiast horyzont czasowy inwestycji to maksymalnie 7 lat (realizacja inwestycji do połowy 2026 roku)."

Zarząd województwa Podkarpackiego zaakceptował wstępną listę 56 na kwotę 21mld zł. Większość projektów jak można się było spodziewać 2/3 dotyczy Rzeszowa i jego okolic.

Na szczęście znalazło się też parę inwestycji ,które mogły by powstać w Przemyślu i powiecie:
-Rozbudowa Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej w Przemyślu. Muzeum I wojny Światowej i czynu niepodległościowego. (70 000 000zł),
-Kompleksowa przebudowa dojazdów do terminali przeładunkowych w rejonie przejścia granicznego Medyka – Mościska na liniach nr 120, 123, 613, 614 wraz z modernizacją linii kolejowej nr 92 (210 000 000zł),
- Budowa mostu na Rzece San łączącego drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 884 (ulicę Sanocką z ulicą Grunwaldzką) (83 000 000zł),
-Przebudowa odcinka ulicy Lwowskiej w Przemyślu leżącej w ciągu drogi krajowej nr 28  (13 000 000zł),
- budowa toru szerokiego do Przemyskiej strefy ekonomicznej,
- Budowa Stacji termicznego spalania odpadów w Przemyślu (45 000 000zł),
-Nadsańskie Bulwary -szlak pieszo rowerowy i wodny,
-Ochrona i promowanie zespołu staromiejskiego w Przemyślu i Twierdzy Przemyśl -jako elementu dziedzictwa kulturowego regionu (pomnik historii),
-Rozwój intermodalnego transportu, w tym lokalnych terminali przeładunkowych tj. Centrum Logistyczne Medyka-Żurawica.
-Budowa nowych linii kolejowych, łącznic i obiektów dworcowych Przemyśl Zagórz.
-Modernizacja linii kolejowych umożliwiających połączenia transgraniczne z Ukrainą i Słowacją w tym Przemyśl-Malhowice -linia kolejowa 102.

Źródło i więcej informacji:
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/39953/krajowy-plan-odbudowy-po-konsultacjach-u-uwagach-projekty-zgloszone-z-wojewodztwa-podkarpackiego-uzupelnione
A jakie projekty które miasto Przemyśl proponowało się nie znalazły na liście ?
Tego nie wiem. Nie wiem jak wyglądało zbieranie propozycji.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości