Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Budowa linii kolejowej Przemyśl - Zagórz
#1
W dzisiejszym "ŻP" pojawił się artykuł odnośnie wybudowania od podstaw linii kolejowej na trasie Przemyśl - Zagórz finansowaną z funduszy unijnych - wykaz zadań 2021-2027. Autor informuje, że nie wiadomo kiedy ale na w/w trasę wrócą pociągi. 

Może tego doczekamy...
#2
Bujda na resorach, a właściwie to na szynach. Kolej nie potrafi sobie poradzić z 10 km odcinkiem z Przemyśla do Malhowic, a porywa się z budową kilkudziesięciokilometrowej trasy, która będzie wiodła przez trudny górzysty teren. Nie wierzę w to ! Najpierw nich pokażą, że są wstanie poradzić sobie z małymi zadaniami jak remont linii do Malhowic, a wtedy uwierzę, że dadzą radę ze znacznie bardziej zaawansowanym i skomplikowanym projektem jak budowa linii do Zagórza.
#3
(28-04-2020, 19:29)Kostek napisał(a): Bujda na resorach, a właściwie to na szynach. Kolej nie potrafi sobie poradzić z 10 km odcinkiem z Przemyśla do Malhowic, a porywa się z budową kilkudziesięciokilometrowej trasy, która będzie wiodła przez trudny górzysty teren. Nie wierzę w to ! Najpierw nich pokażą, że są wstanie poradzić sobie z małymi zadaniami jak remont linii do Malhowic, a wtedy uwierzę, że dadzą radę ze znacznie bardziej zaawansowanym i skomplikowanym projektem jak budowa linii do Zagórza.

Też wątpię w realizację tego projektu. Prawdopodobnie chodzi o odbudowę linii 102 (przez Ukrainę z funduszy UE ?), a nie budowę nowej nitki w granicach naszego kraju. W tym marazmie każda inicjatywa inwestycyjna budzi jakąś nadzieję. Na początku pasuje dostosować dworzec kolejowy (międzynarodowy) do współczesnych podstawowych standardów, brak wind lub schodów ruchomych - utrudniających podróż turystom i niepełnosprawnym, brak pełnego zadaszenia peronów itp (windy na małych stacyjkach to nawet na naszym Podkarpaciu to już żaden rarytas). PKP od kilku lat obniża "loty" - co zmiana rozkładu jazdy coraz mniej pociągów klasy IC, natomiast huczą o nowych połączeniach klasy TLK (z archaicznym taborem, zresztą IC w obecnym wydaniu nie porywa zachwytem ale przynajmniej jest klima, tablice elektroniczne w przedziałach od dawna ukazują nieprawdziwe informacje bądź są wyłączone a obsługa pociągu ma to w poważaniu).  Więc i zachwyt z przed kilku laty jak do naszego miasta wjeżdżały nowe pachnące IC w każdym dalekobieżnym składzie jadącym w kierunku Wrocławia lub Szczecina - już chyba bezpowrotnie minęły. Od wielu lat obserwuję FRP, jeszcze dekadę temu coś się tu działo - budowa obwodowej pierwszy i drugi etap, galeria, powiększenie miasta i wiele innych planów wzbudzało mieszkańcom i sympatykom tego miasta jakąś nadzieję na lepsze jutro... Teraz pewnie jak coraz mniejsza garstka osób  jeszcze mieszkających w tym pięknym ale pechowym miasteczku, myślę sobie "co ja robię tu, co ty tutaj robisz..." Nazwę tego forum też niebawem należy zmienić, może na Forum Stagnacji Przemyśla lub na Forum Degradacji Przemyśla. Koniec marudzenia, jutro będzie lepiej??? 
#4
PKP PLK ogłosiło projekt planu inwestycji na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 ,który w najbliższym czasie zostanie poddany konsultacjom społecznym.
Zawiera on między innymi projekt budowy nowej linii Przemyśl-Zagórz i remontu linii numer 102 Przemyśl-Malhowice wraz z elektryfikacją.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...99061.html

Plan inwestycyjny:
https://www.plk-sa.pl/files/user_upload/...P_PLK_.pdf




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości