24-04-2016, 14:36
Cytat:Projektowany ciąg drogi wojewódzkiej o funkcji drogi rokadowej wzdłuż granicy państwa
Dla wytworzenia powiązań komunikacyjnych w pasie nadgranicznym wzdłuż granicy państwa pomiędzy istniejącym drogowym przejściem granicznym w Medyce i projektowanym przejściem kolejowo-drogowym w miejscowości Malhowice w Studium wskazuje się alternatywne dwa ciągi dla drogi wojewódzkiej o funkcji drogi rokadowej:
■ Wariant I – ciąg dróg ; od projektowanego granicznego przejścia drogowego w Malhowicach droga gminna nr 33 29 002 relacji Malhowice – Stanisławczyk + droga powiatowa nr 577 klasy Z relacji Hermanowice – Stanisławczyk + droga gminna nr 33 29 001 relacji Rożubowice – Cmentarz + droga powiatowa nr 575 klasy Z relacji Nehrybka – Jaksmanice i następnie na terenie gminy Medyka droga powiatowa nr 572 klasy Z relacji Hurko – Jaksmanice do drogi krajowej nr 28 klasy GP i dalej do przejścia granicznego w Medyce. W ciągu konieczna budowa przeprawy mostowej na rzece Wiar dla połączenia drogi powiatowej nr 577 z drogą gminną nr 33 29 001 Stanisławczyk – Rożubowice.
■ Wariant II – ciąg dróg ; od projektowanego granicznego przejścia drogowego w Malhowicach droga wojewódzka nr 885 klasy Z relacji Przemyśl – Hermanowice + droga powiatowa nr 577 klasy Z relacji Hermanowice – Stanisławczyk i dalej ciąg dróg z przekroczeniem rzeki Wiar, jak w wariancie I.
Źródło: Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Przemyśl, s. 23.