Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pendolino - docelowo do Jarosławia i Przemyśla?
#1
Witam wszystkich serdecznie!

Przybywam z pytaniem, co jaka jest Wasza opinia na temat pomysłu przedłużenia planowanego kursu Pendolino z Trójmiasta do Rzeszowa o stacje Jarosław i Przemyśl? Czy mieszkańcy Przemyśla byliby zainteresowani korzystaniem z takiego połączenia?

Szczegóły pomysłu opisałem na forum jarosławskim:
Cytat:Nowy kolejowy rozkład jazdy na przyszły rok "wyciekł" wczoraj na stronie PKP PLK i zgodnie z zapowiedziami PKP Intercity uruchamia już od grudnia jedno połączenie Pendolino ("EIP") z Trójmiasta przez Warszawę i Kraków do Rzeszowa.

Jednocześnie już lada moment powinien ruszyć remont peronu w Jarosławiu i niemal ostatnich niezrewitalizowanych jeszcze odcinków szlaku do Przemyśla, co było niedawno wspomniane w wątku obok: http://jaroslawska.pl/forumgj/viewtopic....5803#45803.

Być może nawet jeszcze przed zakończeniem tych prac nic będzie stało na przeszkodzie, by omawiany kurs Pendo do Rzeszowa wydłużyć przynajmniej o stacje Jarosław i Przemyśl (gdzie Intercity ma swoją stację postojową).

Stacja postojowa w Przemyślu Bakończycach jest ważnym argumentem, bo skład musiałby tam "nocować" - omawiany kurs na Podkarpacie jest bowiem doklejoną "końcówką" wieczornego kursu EIP z Trójmiasta do Krakowa, powrót natomiast początkiem porannego kursu z Krakowa do Trójmiasta.
Tym samym przyjazdy i odjazdy nawet z Rzeszowa będą miały miejsce w porze nocnej. Tabele przejazdu tam i z powrotem, które wyciekły wczoraj PKP, wklejam niżej.

Jak widać w tabelach, czas przejazdu byłby bardzo atrakcyjny - na dojazd z Rzeszowa do Jarosławia trzeba dodać niecałe 40 minut, więc np. trasa Jarosław - Warszawa zajęłaby zaledwie ok. 5 godzin (a w przyszłości jeszcze mniej, bo modernizacje linii wciąż się toczą).

Podsumowując, jeszcze za czasów kursowania ekspresów "Małopolska" i "Pieniny" do Warszawy pasażerów z okolic Przemyśla i Jarosławia nigdy nie brakowało, nawet w bardziej nocnych godzinach. Ba, wciąż ich nie brakuje i to pomimo, że czasy przejazdu są obecnie kuriozalne.

Niedługo będziemy mieli w Jarosławiu gruntownie odnowiony przestronny dworzec oraz nowy, wyższy peron, może więc warto o to połączenie powalczyć? Trwa kampania wyborcza, a to czas, kiedy niemożliwe staje się możliwym! Wink

Jeśli popieracie ten pomysł, piszcie maile chociażby do lokalnych kandydatów na posłów i senatorów. Przy dodatkowym lobby samorządów Jarosławia i Przemyśla zdobycie tego połączenia wydaje się całkowicie realne.

[Obrazek: 469FAaC.png]

[Obrazek: fXUc4an.png]
http://jaroslawska.pl/forumgj/viewtopic.php?t=9937

Jak myślicie, warto o ten pociąg powalczyć?
#2
Pewnie że warto! Tylko że nasi włodarze, opierając się na błędnych informacjach, rozprzestrzenianych wielokrotnie przez m.in Nowiny, myślą że ten skład dojedzie do Przemyśla. Od dawna pisałem że PKP IC nie planuje puszczać tych pociągów w nasze rejony. Kropka.
Ale warto podziałać coś w tym temacie!

PS.
Polski Bus też niebawem zacznie jeździć do m.in. Tarnobrzega, Sandomierza, Skarżyska Kamiennej. Czy my faktycznie mieszkamy już na takim zadupiu że nawet Leroy Merlin woli zbudować swój sklep w Krośnie?
-diabeł tkwi w szczegółach-
#3
(21-09-2015, 21:13)PatricBateman napisał(a): Czy my faktycznie mieszkamy już na takim zadupiu że nawet Leroy Merlin woli zbudować swój sklep w Krośnie?

Dla większości Przemyśl to już "Ukraina" - miasto, w którym nie ma nic oprócz przemycanych fajek i "ruskich" słodyczy na bazarach. Zresztą, nasze władze tylko "przyklepują" taką opinię, nie udzielając pomocy żadnym inwestorom, którym przychodzi do głowy otwarcie jakiegokolwiek zakładu.

Dziwisz się, że nawet LM buduje się w Krośnie? Niby faktycznie dziwne, zważywszy, że w Miejscu Piastowym stoi już OBI. Ale z drugiej strony, jak patrzę na to co "miłościwie nam panujący" robią z SSE (vide plany japońskiej firmy jakiś czas temu), to nie dziwię się niczemu. Przykład idzie z góry - skoro pokazujemy się jako ci niesprzyjający inwestorom, to tak też jesteśmy odbierani, czyt. notorycznie omijani. Tylko podziękować UM.

PS: moderatorzy - wybaczcie offtop, ale nerwy człowiekowi puszczają, gdy patrzy jak to miasto nieustannie się stacza, przez błędne decyzje władz.

co do Pendolino - EIP do nas nie pojedzie, z 2 powodów:
1. Rzeszów na to nie pozwoli (i nie, nie mam kompleksu Rzeszowa. Marginalizowanie stacji Przemyśl trwa od kilku lat, a sytuację znam od wewnątrz).
2. Nasze torowiska będą zmodernizowane do max. prędkości 120km/h, a EIP rozpędza się w PL do 160 km/h
#4
(21-09-2015, 23:18)milk4 napisał(a): co do Pendolino - EIP do nas nie pojedzie, z 2 powodów:
1. Rzeszów na to nie pozwoli (i nie, nie mam kompleksu Rzeszowa. Marginalizowanie stacji Przemyśl trwa od kilku lat, a sytuację znam od wewnątrz).
2. Nasze torowiska będą zmodernizowane do max. prędkości 120km/h, a EIP rozpędza się w PL do 160 km/h

Nie sądzę, by "Rzeszów" miał wiele do powiedzenia w kwestii siatki połączeń spółki Skarbu Państwa, a taką jest PKP Intercity - tam decyzje podejmowane są centralnie.

Drugi argument nie jest prawdziwy - istnieją odcinki, po których Pendo jeździ 120 km/h, również z taką prędkością maksymalną poruszać się będzie chociażby na fragmencie prowadzącym do Jeleniej Góry, gdzie zacznie kursować od nowego rozkładu.
Zresztą, nawet do Rzeszowa nie będzie jeszcze rozwijać 160 km/h, bo modernizacja LK 91 wciąż trwa - docelową prędkość osiągnie dopiero w przyszłym roku.

Z technicznego punktu widzenia nie ma żadnych przeszkód, by EIP dojeżdżał do Przemyśla, tym bardziej, że rewitalizacja linii trwa i lada moment rusza remont m.in. odcinka Żurawica - Przemyśl.

Potrzeba tylko decyzji "na górze".
#5
Po wyborach EIP będzie dojeżdżał do Przemyśla SmileSmile Jesteśmy bastionem PIS, więc trzeba się odwdzięczyć za głosySmile
#6
(22-09-2015, 11:57)cr500r napisał(a): Po wyborach EIP będzie dojeżdżał do Przemyśla SmileSmile Jesteśmy bastionem PIS, więc trzeba się odwdzięczyć za głosySmile

To chyba trzeba to wykorzystać i zasypać kandydatów z naszego regionu mailami... Swego czasu udało się z Włoszczową, więc czemu nie nam xD
#7
Swego czasu Pan wice marszałek powiedział:"Przemyśl to nie jest druga Włoszczowa".
Nie liczcie na jakieś specjalne ulgi z tytułu bycia PiSogrodem.
#8
No i mamy odzew! Big Grin

Cytat:Mieczysław Kasprzak

Skierowałem interpelację do pani Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju. Dotyczy ona wydłużenia trasy Pendolino, tak by pociąg docierał również do Jarosławia i Przemyśla. Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią interpelacji dostępną tutaj: http://www.bit.ly/1iLJUIf
https://www.facebook.com/mieczyslaw.kasp...7222948546

Treść interpelacji:
Cytat:Interpelacja w sprawie Pendolino

Skierowałem interpelację do pani Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju. Dotyczy ona wydłużenia trasy Pendolino, tak by pociąg docierał również do Jarosławia i Przemyśla. Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią interpelacji dostępną poniżej.

Szanowna Pani Minister

W związku z licznymi postulatami mieszkańców Podkarpacia zwracam się z próbą o wydłużenie trasy przebiegu Pendolino do stacji Jarosław i Przemyśl. Od grudnia bieżącego roku planowane jest uruchomienie połączenia z Trójmiasta przez Warszawę do Rzeszowa. Uważam że nie powinno być żadnych przeszkód by planowany kurs wydłużyć do stacji Przemyśl (gdzie Intercity ma swoją stację postojową).

Stacja postojowa w Przemyślu Bakończycach jest ważnym argumentem bo skład musiałby tam ”nocować”, omawiany kurs na Podkarpacie jest końcówką wieczornego kursu EPI z Trójmiasta do Krakowa, powrót natomiast początkiem porannego kursu z Krakowa do Trójmiasta. Przejazd z Rzeszowa do Przemyśla i z powrotem odbywał by się w godzinach nocnych. Czas przejazdu z Rzeszowa do Jarosławia w tych godzinach byłby bardzo atrakcyjny niecałe 40 minut a dojazd do Warszawy zająłby zaledwie 5 godzin.

Za czasów kursowania ekspresów ”Małopolska” czy ”Pieniny” połączenia te cieszyły się dużym powodzeniem. Obecnie wielu mieszkańców z okolic Przemyśla Jarosławia i Lubaczowa z powodu uciążliwego połączenia kolejowego rezygnuje z tego środka komunikacji i korzysta z komunikacji samochodowej. Dodatkowym argumentem jest wyremontowany dworzec w Przemyślu oraz kończący się remont dworca w Jarosławiu.

Szybkie połączenie kolejowe to również wzrost atrakcyjności inwestycyjnej tego regionu, co jest moją szczególną troską.

Kolejny element to zobowiązania wszystkich ekip rządowych wobec mieszkańców likwidowanego w grudniu 1998 roku województwa Przemyskiego w zakresie przeciwdziałania degradacji gospodarczej i społecznej tego regionu.

W związku z przedstawioną sytuacją zwracam się z zapytaniem do Pani Minister:
1. Czy w nowym rozkładzie jazdy zostaną uwzględnione postulaty mieszkańców Jarosławia Przemyśla i innych miejscowości w zakresie wydłużenia trasy przebiegu Pendolino do Przemyśla?
2. Jakie inne działania zamierza podjąć resort w zakresie skrócenia czasu przejazdu z Przemyśla i Jarosławia do siedziby województwa oraz innych części Kraju.

Z wyrazami szacunku,
Mieczysław Kasprzak
http://www.mieczyslawkasprzak.pl/index.p...-pendolino
#9
I bardzo dobrze! Popieram!
-diabeł tkwi w szczegółach-
#10
Interpelacja pojawiła się na oficjalnej stronie Sejmu, więc została "odnotowana" - http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/interpe...CA004494C2




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości