Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Korczowa] Waimea Logistic Park Korczowa
#1
Ruszyła budowa Waimea Logistic Park Korczowa

The City, 2015.08.25

Rozpoczyna się budowa Waimea Logistic Park Korczowa na Podkarpaciu. Będzie to pierwsze w Polsce centrum obsługi kierowców TIR wraz z powierzchniami magazynowymi.

[Obrazek: Ruszyla-budowa-Waimea-Logistic-Park-Korc...eimage.jpg]

Budowa hali A w ramach projektu Waimea Logistic Park Korczowa rozpoczęła się 17 sierpnia. Plac budowy został przekazany generalnemu wykonawcy firmie Trasko-Inwest Sp. z o.o. Finansowanie inwestycji zapewnia BOŚ Bank S.A. Oddział Szczecin.

Inwestorem kompleksu logistycznego Waimea Logistic Park Korczowa jest spółka EAST A4 Logistic Park 1 Sp. z o.o. należąca do grupy inwestycyjnej Waimea Holding S.A. Wraz z rozpoczęciem budowy inwestor podjął decyzję o zmianie nazwy budowanego parku logistycznego. Dotychczasowa, robocza nazwa projektu EAST A4 Logistic Park, została zmieniona na Waimea Logistic Park Korczowa, tak aby wskazywała dokładną lokalizację inwestycji położonej 3 km od największego przejścia granicznego Polska-Ukraina - Korczowa. W ramach pierwszej fazy realizowanego projektu magazynowo-produkcyjnego, wraz z centrum obsługi kierowców TIR, zostanie wybudowana hala o powierzchni 7 200 m2, jej otwarcie zaplanowano na I kwartał 2016 roku.

Projekt Waimea Logistic Park Korczowa o łącznej powierzchni 50 tys. m2 powstaje na 12 hektarowej działce, bezpośrednio przy autostradzie A4, wchodzącej w skład europejskiej drogi międzynarodowej E40, na granicy Unii Europejskiej i Ukrainy.
#2
Czy wiadomo coś o ilości potencjalnych miejsc pracy ?
#3
(25-08-2015, 18:37)kierowiec napisał(a): Czy wiadomo coś o ilości potencjalnych miejsc pracy ?

tu jest dłuższy artykuł i odpowiedź na Twoje pytanie

Nowe centrum logistyczne w Korczowej

Gazeta Wyborcza, 2015.08.27
Autor: Anna Gorczyca

Trzy kilometry od przejścia granicznego w Korczowej powstanie centrum obsługi kierowców tirów oraz nowoczesny terminal przeładunkowy.

Budowa pierwszej hali, która będzie częścią projektu Waimea Logistic Park Korczowa, już się rozpoczęła. Inwestorem projektu jest firma Waimea Holding SA. Kilka dni temu na plac budowy wkroczyli pracownicy firmy Trasko-Inwest, która będzie głównym wykonawcą.

Hala o powierzchni 7,2 tys. m2 będzie pierwszym obiektem wchodzącym w skład projektu, który zakłada wybudowanie 3 km od Korczowej centrum magazynowo-produkcyjnego oraz centrum obsługi kierowców tirów. Hala ma zostać otwarta w pierwszym kwartale 2016 roku.

Pod budowę przygotowano 12-hektarową działkę tuż przy autostradzie A4. W pierwszym etapie inwestycji powstanie nowoczesny terminal przeładunkowy wraz z centrum obsługi kierowców tirów. Park logistyczny ma być przeznaczony dla firm z całej Europy, które przed dostarczeniem towarów na Ukrainę czy inne rynki wschodnie będą chciały magazynować, konfekcjonować czy skorzystać z dostępnych usług logistycznych jeszcze na terenie Unii Europejskiej.

- Nasza podkarpacka inwestycja to najlepszy dowód, jak dynamicznie rozwija się polska branża logistyczna i jakie ma przed sobą wyjątkowo dobre perspektywy. Lokalizacja inwestycji przy autostradzie A4, na trasie głównego europejskiego korytarza tranzytowego relacji wschód - zachód, wykreuje zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe w tym regionie - podkreśla Andrzej Rosiński, prezes zarządu Waimea Holding SA.

O tym, że takie potrzeby są, świadczą liczby. Przez granicę w Korczowej codziennie przejeżdża ponad 450 ciężarówek.

Waimea Logistic Park Korczowa będzie oferować obszerny plac manewrowy dla samochodów ciężarowych i osobowych, parking strzeżony dla tirów, całodobowy serwis ciężarówek, zaplecze socjalne dla kierowców wraz z kantyną. - Pracę na terenie obiektu może znaleźć nawet 2 tys. osób - informuje Rosiński.

Budynki, które powstaną w ramach tego projektu, będą mieć łączną powierzchnię 50 tys. m2. Będą to trzy hale wraz z powierzchnią biurową, parkingami. Budynki będzie można przeznaczyć na produkcję lub magazyny. Wszystkie będą wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające warunki do wysokiego składowania oraz magazynowania produktów spożywczych w temperaturach od 6 do -25 st. C. Docelowo na terenie parku będą funkcjonowały agencje celne i spedycyjne, punkty odprawy celnej oraz kantor wymiany walut.
#4
Zabawnie się czyta te napoleońskie plany znając obecną sytuację w transporcie na wschód "od kuchni"..
#5
(27-08-2015, 11:16)randall napisał(a): Zabawnie się czyta te napoleońskie plany znając obecną sytuację w transporcie na wschód "od kuchni"..

Wschód to nie tylko Ukraina drodzy Państwo. Wiele się mówi o planowanym, przez Chińczyków, uruchomieniu nowego "jedwabnego szlaku" (czyli lądowej magistrali drogowo - kolejowej, łączącej Chiny z Europą Zachodnią. Nie było by źle, gdyby jakaś nitka owego szlaku biegła przez Podkarpacie...
#6
Tez bym sie cieszył Smile ale narazie jest jak jest. Frachtów mało a ceny koszmarnie niskie. Nie mam pojęcia co by tam miało robic 2000 osób ? Tymbardziej ze oni chyba tylko to budują pod wynajem. Wynajmą lokalni biznesmeni i bedzie tak samo jak wszedzie. Obym sie mylił.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości