Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ronda w Przemyślu
(27-02-2016, 19:32)maiczel napisał(a): O to chodzi, że znak C12 o ruchu okrężnym zezwala na takie rzeczy. Znak wyklucza segregację kierunkową. Aby dawać mandaty należy najpierw usunąć znak C12, a potem dołożyć pasy z segregacją na kierunki.

Tak jest. I wielu kierowców zapomina, że ten na prawym pasie ma bezwzględne pierwszeństwo przed tym na lewym, nawet jeśli chciałby sobie rondo prawym pasem objechać tyle razy ile chce.
Cogito ergo sum!
Cytat:Chcą zmiany organizacji ruchu na rondach w Przemyślu

[Obrazek: 570f41bd6f3b4_o,size,969x565,q,71,h,aa7f08.jpg]
Rondo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego znajduje się na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej z Aleją Żołnierzy Wyklętych. To m.in. tutaj członkowie FRP proponują zmianę organizacji ruchu. ©Norbert Ziętal


Członkowie Forum Rozwoju Przemyśla proponują zmiany na rondach Kresowian oraz Lecha Kaczyńskiego w Przemyślu.

Swoją propozycję członkowie stowarzyszenia FRP przesłali do Zarządu Dróg Miejskich. Proponują, aby na dwupasowych rondzie Kresowian oraz rondzie Lecha Kaczyńskiego wprowadzić nową organizację ruchu, zbliżoną do tzw. ronda turbinowego. Kierowca, jeszcze przed wjazdem na to skrzyżowanie, będzie musiał się ustawić na odpowiednim pasie w zależności od kierunku jazdy jaki ma zamiar wybrać po przejechaniu ronda.

Mniejsze ryzyko kolizji, wygodniejsza jazda

Pierwsze rondo znajduje się na początku ul. Lwowskiej, drugiej w jej ciągu.

W uproszczeniu chodzi o to, aby z pasa zewnętrznego można było jechać tylko w prawo (czyli do najbliższego zjazdu z ronda) lub na wprost, a z pasa wewnętrznego na wprost, w lewo albo w celu zawrócenia.

Po co te zmiany?

- Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co poprzez całkowite wyeliminowanie przeplatania strumieni ruchu, zmniejsza ryzyko kolizji - twierdzą członkowie FRP. I dodają: ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na nim, także przy zjeździe, nie występują już punkty kolizyjnej z innymi pojazdami.

Przekonują, że na świecie ronda turbinowe postrzegane są jako skrzyżowania o bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa. Sprawa nie jest nowa. Kilka lat temu, z inicjatywy radnego miejskiego Leszka Pusiarskiego, taka organizacja ruchu została wprowadzona na rondzie Paderborn, które również znajduje się w ciągu ul. Lwowskiej.

Nowiny24.pl

Ostatni akapit sugeruje, że Pan Redaktor nie widział projektu albo nie widział opisywanego ronda... polski poziom dziennikarstwa.
Może coś takiego nauczyłoby ułomnych?

[Obrazek: 0005KGVF3PEV7D96-C116-F4.jpg]
Nie. Tylko krawężniki jak w Świlczy.
(14-06-2016, 16:47)PioDer napisał(a): Nie. Tylko krawężniki jak w Świlczy.
Niestety masz rację. Na drogach jest jeszcze za dużo idiotów i wariatów, którzy kodeks drogowy mają głęboko schowany... Krawężniki w połączeniu z rondem turbinowym to jedyne skuteczne rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo.
Ale tego nie zrobią Smile
Pray to your god, open your heart
Whatever you do, be afraid of the dark
Cover your eyes, the devil inside
One night of the hunter
One day I will get revenge
One night to remember
One day it'll all just end, oh




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości