Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont Dworca PKP w Przemyślu
#51
jak na nas dworzec mają przeznaczyć tyle samo pieniędzy co na Jarosławski to jest jakieś nieporozumienie no ale cóż... takie prawa rynku
#52
Cytat:Ruszył remont dworca PKP
Zgodnie z harmonogramem, ruszył remont przemyskiego dworca PKP (prace miały być rozpoczęte w drugim kwartale 2009). Zakończenie przewidywane jest na początek 2012 roku.

Wykonawcą prac jest Budimex. W tym roku ma być remontowany dach, wymieniona stolarka okienna i drzwiowa oraz instalacje. Koszt remontu to 88 milionów złotych, z czego znaczna część pochodzić będzie z budżetu państwa. Ponieważ obiekt jest duży i nie w pełni wykorzystywany, PKP planuje w części budynku (piwnice, piętro) zlokalizować funkcje handlowo-usługowe.

Artykuł z Życia Podkarpackiego.
Właśnie taka suma była zakładana od początku, a teraz chcą zrobić remont za 17 mln? Cała esencja PKP - pełna dezinformacja!
#53
Dzisiejsze nowiny24.pl donoszą:
Cytat:Rozpoczął się remont dworca głównego PKP w Przemyślu

Norbert Ziętal

Zaczął się długo oczekiwany remont głównego, zabytkowego dworca PKP w Przemyślu. Prace mają się zakończyć na początku 2012 r.
Wykonawcą robót jest firma Budexim. Na razie ruszyły one w zachodniej części kompleksu. Została ona wyłączona z eksploatacji.

Na razie jedyną niedogodnością jest brak bezpośredniego dostępu do damskiej toalety. Wejście jest możliwe przez męską.

- Na poniedziałek jest zaplanowane spotkanie w sprawie remontu dworca. Wtedy poznamy harmonogram prac i ewentualne utrudnienia dla podróżnych – mówi Rafał Porada z Kancelarii Prezydenta Przemyśla.

Od piątku, 21 maja, w związku z pracami remontowymi, zostanie zmieniona organizacja ruchu na przylegającym do stacji Pl. Legionów.

Jedna z większych niedogodności może wystąpić podczas remontu głównego holu, w którym znajdują się kasy. Jednak jest to dość obszerne pomieszczenie i prawdopodobnie będzie remontowane w częściach. Tak było podczas robót na dworcu w Rzeszowie.
W tym i w przyszłym roku ma być wykonany remont dachu, wymieniona stolarka okienna i drzwiowa, wykonane roboty instalacyjne i wewnętrzne- ogólnobudowlane, z budową sanitariatów dla podróżnych i dostosowaniem ich do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostaną wykonane prace w poczekalni i przy kasach biletowych.

Na koniec zostanie odnowiona elewacja i zagospodarowany teren wokół dworca.

Prace remontowe zakładają przywrócenie budynkowi pierwotnego wyglądu. W trakcie przygotowań korzystano z archiwalnych zdjęć. Chodziło o jak najwierniejsze odtworzenie szczegółów i detali architektonicznych.
Kolorystyka elewacji będzie zawierała dużo czerwieni żelazowej. Stolarka okienna z zewnątrz będzie popielato – oliwkowa, wewnątrz kremowo – popielata. Balustrady zielone.

Będzie o wiele więcej niż obecnie punktów handlowo – usługowych. Powstaną one m.in. w piwnicach i na piętrze.

Neobarokowy gmach przemyskiego dworca został wybudowany 1859 – 1860. Został gruntowanie przebudowany w 1895 r. Wewnętrzne ściany głównego holu, w którym są kasy biletowe, są ozdobione dwunastoma plafonami autorstwa Feliksa Wygrzywalskiego i Jana Talagi. W dawnej sali restauracyjnej panorama Przemyśla, wykonana przez przemyskiego malarza Mariana Strońskiego.
#54
Super Nowości:

Cytat:PRZEMYŚL, JAROSŁAW. Mieszkańcy nie będą wstydzić się przed przyjezdnymi

Zaczął się długo oczekiwany remont Dworca Głównego PKP w Przemyślu (na zdj.). Zakończyć ma się za 2 lata, jeszcze przed Euro 2012. Podobnie jak remont jarosławskiego dworca, na który ministerstwo infrastruktury przeznaczyło 16 mln zł.



O tym, że są pieniądze na remont jarosławskiego dworca poinformował Tomasz Kulesza, poseł PO z Jarosławia. On to wraz z gospodarzami miasta starał się o pozyskanie środków z ministerstwa infrastruktury. I udało się. PKP dostało 16 mln zł na remont dworca kolejowego w Jarosławiu. - Prace projektowe już się rozpoczęły, a realizacja przedsięwzięcia ma się zakończyć do 2011 roku - informuje poseł Kulesza.

-Cieszę się, że te pieniądze są i mam nadzieję, że dworzec i teren wokół niego uda się zagospodarować w sposób racjonalny - mówi Andrzej Wyczawski, burmistrz Jarosławia. Chciałby także negocjować z PKP w sprawie dotyczącej parkingu przed dworcem. Teren ten dzierżawi od kolei prywatna spółka. Kto chce zaparkować przed dworcem PKP i PKS musi płacić. Miasto chciało by przejąć plac, zaprowadzić na nim porządek, i co ważne dla podróżnych - zrezygnować z prowadzenia tam płatnego parkingu. - Strefy płatnego parkowania powinny być przy wjeździe na Rynek i do centrum, a nie w tym miejscu - twierdzi burmistrz Wyczawski.

Z kolei przy dworcu PKP w Przemyślu od dzisiaj (21 maja) zmienia się organizacja ruchuprzy Pl. Legionów. Także związane jest to z remontem obiektu. W tym roku wykonawca robót, którym jest firma Budexim, planuje remont dachu, wymianę okien i drzwi oraz instalacji. Nowy wygląd zyskają sanitariaty (które zostaną też przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych), poczekalnia i kasy biletowe. Będzie tez więcej punktów usługowych, które m. in. mieścić się będą w piwnicy.

***

Dworzec PKP w Przemyślu po remoncie ma być w kolorze "czerwieni żelazowej". Z zewnątrz okna będą pomalowane na kolor popielato - oliwkowy, a wewnątrz popielato - kremowy. Balustrady mają być zielone. Wszystko po to, by podczas remontu jak najbardziej "zbliżyć się" do pierwotnego wyglądu dworca.

***

Dworzec w Jarosławiu "dostał" 16 mln zł. Ma zostać wyremontowany z zewnątrz i wewnątrz, gdzie powstać ma m. in. punkt informacji turystycznej i punkty usługowe.

źródło: http://www.pressmedia.com.pl/sn/index.ph...&Itemid=40
#55
(06-10-2009, 19:08)Kostek napisał(a): Chciałbym, aby w przyszłości zrekonstruowano Pasaż Gansa pod którym znajdowałby się podziemny parking..

(07-10-2009, 18:11)Gała napisał(a): Kostek,marzenia są piękne i jak najbardziej wskazane. Ale coś za coś. Czy brałeś pod uwagę, ze ta odbudowana kamienica całkowicie zasłoni dworzec (też niebrzydki) od ul. Mickiewicza i co nieco skomplikuje ruch samochodowy w tym rejonie. Do wjazdu na plac Legionów służyła by w tym przypadku uliczka szerokości ulicy Rejtana (co jest widoczne na zdjęciu, po lewej w głębi kamienica na rogu Rejtana i Mickiewicza, z siedzibą PKO SA) a wyjazd byłby ul. Sowińskiego (na zdjęciu po prawej)

Gała i co Ty na to ?

http://frp.com.pl/news-49-przywracamy-da...emysl.html
#56
(10-06-2010, 23:30)Kostek napisał(a): Chciałbym, aby w przyszłości zrekonstruowano Pasaż Gansa pod którym znajdowałby się podziemny parking.
Gała i co Ty na to ?

Piękna idea. Ale jak mawiają bracia Czesi: "to se ne vrati".Odbudowany od zera pasaż Gansa będzie tylko protezą, jak np. warszawskie Stare Miasto czy Długi Targ w Gdańsku.
Homo nulli coloris
#57
(11-06-2010, 5:30)Gała napisał(a): Piękna idea. Ale jak mawiają bracia Czesi: "to se ne vrati".Odbudowany od zera pasaż Gansa będzie tylko protezą, jak np. warszawskie Stare Miasto czy Długi Targ w Gdańsku.


To nie była by proteza, tylko restytucja budynku, który tam istniał i jak pokazują wizualizacje pięknie wkomponowuje się w otoczenie. Nie ma z tym z resztą większego problemu, bo wspaniale wygląda bryła i elewacja Pasażu Gansa.

I co najważniejsze przykryłby tą szpetną "bliznę", którą są ściany kamienic do których przylegał Pasaż. Mamy tam teraz "prześliczny" pasaż w stylu bazarowym z całą ścianą reklam w tym PKO z czasu PRL'u.

Skoro już przypisujemy ewentualnej odbudowie tego gmachu cech ludzkich (proteza, blizna), to moim zdaniem obecny Plac Legionów z tą wstrętną ścianą reklam prezentuje się jak nieszczęśliwy inwalida bez kończyny z kikutem albo i bez.

[Obrazek: Hotel Royal_wizualizacja_12.jpg]

[Obrazek: kamienica Mickiewicza 4_5.jpg]

Czy w związku z tym, że odbudowa takich budynków wg Ciebie to "proteza" nie należy z tymi "perełkami" architektury miasta coś robić?

Turysta przyjeżdżający do Przemyśla i wychodzący na Plac Legionów z Dworca Głównego PKP obecnie nie padnie na kolana z zachwytu. Ten dysonans wizualny się jeszcze pogłębi w 2012 roku jak zostanie zakończona rewitalizacja dworca, który będzie się prezentował jak rodzynek w cieście, ale z zakalcem.
#58
Dyskusję o pasażu Gansa proszę kontynuować w tym wątku---> http://frp.com.pl/forum/showthread.php?tid=284
#59
(11-06-2010, 8:44)piast napisał(a): Czy w związku z tym, że odbudowa takich budynków wg Ciebie to "proteza" nie należy z tymi "perełkami" architektury miasta coś robić?
Masz rację. Teraz te miejsca z pustymi placami są podobne do uśmiechniętego, szczerbatego człowieka czyli jedno i drugie jest dość paskudne.Mój sprzeciw budzi dokładne odbudowanie czy też odwzorowanie nieistniejącego od kilkudziesięciu lat budynku. Na pewno nie spełniałby by funkcji dla których był zbudowany. Trudno sobie wyobrazić by umiejscowiono w nim hotel (przecież istniejące w mieście hotele gonią w piętkę), dużą kawiarnię czy odtworzono by quasi pasaż handlowy z przełomu XIX i XX wieku.Teraz nie ma na te rzeczy zapotrzebowania społecznego.Widzę te plomby zabudowane budynkami o architekturze współczesnej (patrz plomba przy Słowackiego i Wałowej, która bardzo ładnie wpisała się w starą zabudowę).Na Placu Legionów w miejsce zniszczonego pasażu Gansa widziałbym obiekt mniejszy kubaturowo, tak by zasłonił te, jak piszesz "perełki" a nie przesłaniał z perspektywy Mickiewicza widoku na odrestaurowany dworzec.
Homo nulli coloris
#60
Przeczytaj artykuł "Rewitalizacja przemyskiego dworca kolejowego".

Piszemy o rewitalizacji Dworca Głównego PKP (zakres prac, przyczyny, nowe funkcje usługowe, w artykule znajduje się mapa rzutu kondygnacji i przeznaczenia pomieszczeń) oraz przedstawiamy relację fotograficzną z przebiegu i zaawansowania robót, którą wykonaliśmy dnia 19 lipca 2010.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości