Forum Przemyskich Inwestycji
[Podkarpacie] Modernizacja linii kolejowej E-30 - Wersja do druku

+- Forum Przemyskich Inwestycji (https://frp.com.pl/forum)
+-- Dział: Inne (https://frp.com.pl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Dział: Żurawie nad Polską (https://frp.com.pl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Wątek: [Podkarpacie] Modernizacja linii kolejowej E-30 (/showthread.php?tid=343)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15


[Podkarpacie] Modernizacja linii kolejowej E-30 - Kostek - 22-09-2009

W najbliższych latach odcinek Rzeszów-Przemyśl międzynarodowego korytarza transportowego E-30, zostanie zrewitalizowany do szybkości 120 km/h.

Przeczytaj więcej: http://frp.com.pl/artykul-13-modernizacja-linii-kolejowej-e-30.html


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - Gała - 15-10-2009

(22-09-2009, 10:35)Kostek napisał(a): W najbliższych latach odcinek Rzeszów-Przemyśl międzynarodowego korytarza transportowego E-30, zostanie zrewitalizowany do szybkości 120 km/h.
I tak to z dużej chmury mały deszcz. Przecież na magistrali rozkładowa szybkość pociągów pasażerskich wynosi 120 km/h od prawie czterdziestu lat. Jasne, ze w miarę dekapitalizacji linii na zagrożonych odcinkach zaczęto wprowadzać ograniczenia prędkości tak, że czasy jazdy pomiędzy poszczególnymi stacjami były coraz dłuższe. A miało być tak pięknie. Od Medyki po Kraków pociągi pasażerskie miały mknąć z szybkością 160 km/h a towarowe 120 km/h. Miano budować nowe mosty, nowe wiadukty, nie miało być przejazdów w poziomie szyn, planowano wyprofilowanie zbyt ostrych zakrętów i ominięcie niektórych stacji np. Radymna.I to wszystko wzięło w łeb, pozostała tylko kosmetyka linii. A pomyślcie tylko, ile by trwała podróż np. do Warszawy, gdyby do Krakowa jeździło się 160 km/h a dalej po CMK 200 km/h.


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - pewe - 15-10-2009

Linia kolejowa w kierunku Krakowa aż się prosi o remont. Jeszcze kilka lat wstecz pociąg z Przemyśla do Krakowa jechał ok trzy godziny, dzisiaj jedzie od 3,40 do 4h, a to mówi samo za siebie.


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - PatricBateman - 12-02-2010

Kolejne "świetne" info:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14378/14378_Podkarpackie_Przed_Euro_2012_szybciej_nie_bedzie.htm

Podkarpackie: Przed Euro 2012 szybciej nie będzie

W związku ze zbliżającym się Euro 2012, prace modernizacyjne na linii kolejowej E 30, pomiędzy Krakowem i Medyką, zostaną zintensyfikowane - informują "Super Nowości". Jednak mimo to, roboty mają się zakończyć dopiero dwa lata po turnieju piłkarskim. Inwestycja pochłonie blisko 5,5 mld zł.

- W pierwszym kwartale 2011 roku rozpoczną się prace przy modernizacji linii kolejowej Kraków - Rzeszów. Roboty mają się zakończyć w 2014 roku. Na remont tego odcinka wydamy 4 mld 710 mln zł i pieniądze będą pochodzić z budżetu państwa i programu Unii Europejskiej. Dzięki takiej inwestycji pociągi będą mogły tamtędy jeździć ze zwiększoną prędkością do 160 km/h. - poinformował Mieczysław Borowiec, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie.

Drugi odcinek w kierunku wschodnim z Rzeszowa do Medyki, zostanie poddany rewitalizacji, która potrwa do 2016 roku. Koszt tego przedsięwzięcia będzie wynosił około 765 mln zł. Tam jednak pociągi będą jeździć nieco wolniej, do 120 km/h. Jeszcze w tym roku, rozpocznie się remont znajdującego się w kiepskim stanie odcinka Rzeszów - Strażów. Za kwotę 35 mln zł zostaną położone dwa nowe tory.


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - Wujek Samo Zło - 23-02-2010

Przetarg na modernizację linii na Podkarpaciu

Rynek Kolejowy, 2010.02.23

Krakowski oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ogłosił przetarg na "modernizację linii nr 91 Kraków Główny Osobowy - Medyka i linii nr 92 Przemyśl - Medyka, na odcinku Rzeszów - granica państwa, etap I odcinek Rzeszów - Jarosław".

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą: "Modernizacja linii nr 91 Kraków Główny Osobowy - Medyka i linii nr 92 Przemyśl - Medyka, odcinek Rzeszów - granica państwa, etap I odcinek Rzeszów - Jarosław".

Zadanie nr 1 - Wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych dla linii nr 91 Kraków - Medyka - Granica Państwa:

odcinek Rzeszów - Strażów:
  • tor nr 1 od km 158,085 do km 165,266,
  • tor nr 2 od km 162,300 do km 165,307.
Zadanie nr 2. Wykonanie dokumentacji projektowej dla linii nr 91 Kraków - Medyka - Granica Państwa:

odcinek Rzeszów - Strażów
  • tor nr 2 km 158,093 - 162,300
odcinek Strażów - Łańcut
  • tor nr 1 od km 165,266 do km 173,676,
  • tor nr 2 od km 165,307 do km 173,625.
Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena. Oferty można składać do 1 kwietnia 2010 roku w siedzibie zamawiającego w Krakowie. Wykonawca będzie miał 7 miesięcy na realizację prac, od daty podpisania umowy, nie dłużej jednak niż do 30 listopada 2010 roku.


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - PatricBateman - 23-06-2010

Rynek Kolejowy 23.06.10r

Cytat: Przetarg na projekt modernizacji linii kolejowej na odcinku Łańcut – Przeworsk

18 czerwca 2010 r., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie, ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie modernizacji linii kolejowej nr 91 na odcinku Łańcut – Przeworsk, w ramach zadania pod nazwą: „Modernizacja linii nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa, etap I odcinek Rzeszów – Jarosław”.

Medyka, odcinek Rzeszów Granica Państwa, Etap I Odcinek Rzeszów – Jarosław”, łącznie z niniejszym zostały już wszczęte trzy postępowania przetargowe, tj.:

1. Na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Rzeszów – Strażów oraz wykonanie dokumentacji projektowej dla odcinka Strażów – Łańcut. Przetarg ten został już rozstrzygnięty, a 29.05.2010 r. podpisano umowę z wykonawcą – Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.

2. Na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Łańcut – Rogóżno. Otwarcie ofert nastąpi 12.07.2010 r.

3. Na opracowanie dokumentacji projektowej, obejmującej modernizację linii nr 91 na odcinku Łańcut – Przeworsk, otwarcie ofert 29.07.2010r.

Realizacja usług i robót budowlanych w wyniku w/w przetargów planowana jest w bieżącym roku ze środków budżetowych.

Otwarcie ofert przewidywane jest na 29.07.2010 r.

Rynek Kolejowy znalazł tą wiadomość na stronie PKP PLK: Centrum Realizacji Inwestycji.
Najdziwniejsze jednak jest to, że na stronie PLK jest również dostępna prezentacja (kwiecień 2010r.) poczynań związanych z infrastruktura kolejową na EURO 2012.
I są tam informacje o naszej linii E30:

[Obrazek: 52961323298958059066.jpg]

[Obrazek: 57852462237327052351.jpg]

Powyższy artykuł mówi o modernizacji (i niezmiernie się z tego powodu ciesze) natomiast na obrazach wyraźnie pisze że będzie to rewitalizacja. Niestety nie potrafię wytłumaczyć jaki cel ma ta dezinformacja.


Linia kolejowa E30 Kraków - Medyka - Wujek Samo Zło - 17-08-2010

Wybrano najkorzystniejsze oferty na dwa odcinki linii kolejowej E30

Nowy Przemysł, 2010.08.17

Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział w Krakowie wybrało najkorzystniejsze oferty w w postępowaniach przetargowych na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E30 Kraków - Medyka - granica państwa na odcinkach Podłęże-Bochnia i Bochnia-Biadoliny - poinformowało PKP PLK.

W przypadku pierwszego odcinka wpłynęło 6 ofert, spośród których za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjum firm Torpol,
Feroco, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Zakład Robót Komunikacyjnych DOM, które zaoferowało cenę 629,87 mln zł.

W przypadku odcinka Bochnia - Biadoliny wpłynęło 9 ofert, spośród których za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjum PKP Energetyka (lider), Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Oferta opiewała na kwotę 500,72 mln zł.

Po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty, oba postępowania będą podlegały uprzedniej kontroli, prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Zadania są realizowane w ramach Projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III" - POIiŚ 7.1-30.


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - Kostek - 17-08-2010

Modernizacja odcinka Przeworsk - Jarosław - otwarcie ofert

Złożono cztery oferty na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka, odcinek Przeworsk - Jarosław.

13 sierpnia w PKP Polskie Linie Kolejowe SA Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie, odbyło się otwarcie ofert na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku linii kolejowej nr 91 Przeworsk – Jarosław w torze nr 1, w ramach zadania pod nazwą.: „Modernizacja linii nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa, etap I odcinek Rzeszów – Jarosław”.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 21 838 000 zł brutto.

Wpłynęły 4 oferty złożone przez:

1. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. w Warszawie – oferta na kwotę 18 430 418 zł brutto.

2. Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „TRANSKOL” Sp. z o.o. w Kielcach – oferta na kwotę 21 710 637,47 zł brutto.

3. Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen, Stadthagen - oferta na kwotę 19 190 600 zł brutto.

4. Konsorcjum „PRKiI – PNUIK”:

• Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. Wrocław - Pełnomocnik
• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. - Partner, oferta na kwotę 18 510 816 zł brutto.

Komisja przetargowa przystąpiła do analizy złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi.

Zakres robót budowlanych na odcinku Przeworsk-Jarosław, na długości ok. 12 km w torze nr 1 przewiduje między innymi: kompleksową wymianę nawierzchni torowej, odtworzenie rowów ziemnych, wymianę dwóch rozjazdów w stacji Przeworsk, wymianę oświetlenia na przejazdach oraz płyt przejazdowych w kilku lokalizacjach, wymianę elementów infrastruktury kolejowej z branży automatyki i energetyki.

Realizacja usług i robót budowlanych w wyniku w/w przetargów planowana jest w bieżącym roku ze środków budżetowych.


źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/17611/Modernizacja_odcinka_Przeworsk__Jaroslaw__otwarcie_ofert.htm


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - Wujek Samo Zło - 17-09-2010

Pociągiem 120 km/h

Super Nowości, 2010.09.17
Autor: Mariusz Andres

[Obrazek: 488.jpg]

Rozpoczęły się roboty przy rewitalizacji linii kolejowej z Rzeszowa do Przemyśla. Pierwszy etap to remont torów i przebudowa peronu w Załężu.

RZESZÓW, PRZEMYŚL. Z Krakowa do Rzeszowa pojedziemy szybciej, a ze stolicy Podkarpacia do Przemyśla wolniej.

Niestety, pociągi na odcinku z Rzeszowa do Przemyśla będą jeździć tylko 120 km/h. Okazało się, że zmieniono plany i jedynie od strony Krakowa do Rzeszowa podróżni pojadą szybciej, bo 160 km/h. Powodem jest brak pieniędzy. Na całkowitą modernizację trasy kolejowej nr E-30 od stolicy Podkarpacia w kierunku granicy z Ukrainą miały być ponad 3 mld złotych, a będzie tylko... 590 mln złotych.

Trwają już wstępne prace przy rewitalizacji (początkowo miała to być modernizacja) linii kolejowej z Rzeszowa do Przemyśla. Mają się one zakończyć dopiero w 2015 roku. Dzięki temu pociągi nie będą jeździć tak jak teraz 80 lub 100 km/h, a o 20 km szybciej. W tym celu przebudowywany jest m.in. 200-metrowy peron w Załężu (m.in. będzie on wyższy i naprawiona zostanie jego nawierzchnia).

Za mało pieniędzy

- Kluczową inwestycję na trasie Rzeszów - Przemyśl ujęto jako rezerwową - mówi Kazimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych w Krakowie. - Z tego powodu ze środków unijnych i budżetu państwa zamiast 3 mld złotych wygospodarowano tylko 590 mln złotych. Za te środki można jedynie zapewnić zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h.

Większe szczęście ma projekt inwestycji obejmującej remont trasy z Krakowa do Rzeszowa. Znaleziono na nią tyle pieniędzy, ile potrzeba na całkowitą modernizację tej linii (będą wymienione tory, wyprofilowane łuki dostosowane do większych prędkości oraz przebudowane perony i stacje kolejowe).

Tu pociągi pojadą 160 km/h

- Na modernizację linii na odcinku od Podłęża pod Krakowem do Rzeszowa dostaliśmy 4 mld 997 mln złotych i jest to największa tego typu inwestycja kolejowa w Polsce - poinformowała Józefa Majerczak z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. - W lipcu 2009 roku, podczas aktualizacji listy projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, przeniesiono ten projekt z listy rezerwowej na podstawową.

Modernizacja tego odcinka będzie kontynuacją remontu kolejowego korytarza transportowego E-30 i pozwoli na usprawnienie połączenia takich aglomeracji jak Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów. Ten korytarz ma duże znaczenie międzynarodowe zarówno dla transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Dzięki modernizacji zwiększona zostanie prędkość pociągów do 160 km/h.

Jednak w odróżnieniu od fragmentu trasy ze stolicy Podkarpacia do granicy z Ukrainą, pod Krakowem nie rozpoczęto żadnych robót. Przewiduje się, że umowy z wykonawcami zostaną podpisane w czwartym kwartale tego roku.


RE: Modernizacja linii kolejowej E-30 - tira-rira - 17-09-2010

Szkoda tylko, że po macoszemu potraktowano odcinek Rzeszów-Przemyśl.
Perspektywa pokonania tej trasy w ciągu 30-40 minut napawała optymizmem i stanowiłaby alternatywę dla realizowanej autostrady.